Canon MP610 scant niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Het lukt me maar niet om onder Vista te scannen met de Canon MP610. Laatste drivers geinstalleerd, andere USB-kabel geprobeerd, andere USB-poorten geprobeerd, niets helpt. Canon.nl om informatie gevraagd (2 weken geleden), maar daar krijg ik ook maar geen antwoord van.

Iemand nog een idee?

Arno Z

Beetje laat maar misschien heb je er iets aan (of iemand anders).
Bij mij werkte het scannen ook niet (Windows XP), de rest ging goed. Nieuwe USB kabel of laatste drivers: het hielp niet.
Wat de oplossing was: ik had hiervoor een andere printer die ook kon scannen. Deze software verwijderd van de pc, opnieuw opgestart en nu werkt het!

Gr

ik heb dit probleem ook met mijn canon

[[heb al eerder gepost op ander forum :) ]]

Ik heb pas een nieuwe printer [ canon pixma mp520 ].
hij doet alles prima, kopieren en ook afdrukken vanaf de pc.
maar nu wou ik een afbeelding scannen, en dat doet hij niet.
ik geprobeerd via de pc opdracht tot scannen te geven, maar dat zegt hij dat het proces is geannuleerd. op het schermpje van de printer staat scannen... maar hij doet niks. (blijft zo staan.)
als ik via de scanner op de scannen-knop druk doet hij gewoon helemaal niks. alsof ik hem niet heb ingedrukt, zeg maar.
Ik heb alles goed aangesloten en de software die erbij hoort ook gewoon geïnstalleerd. (zoals ik al zei, voor de rest doet hij alles. alleen scannen niet.)

Herkent iemand dit probleem of weet iemand hoe ik het op kan lossen?
ty very much.

[[het is vast iets heel simpels wat ik fout doe maar ik kan het niet ontdekken heheh.]

oh en ik heb een windows xp.

ook bij mij werkt de scanner niet

Ook ik kom tot de ontdekking dat de scanner niet werkt onder Vista.
Er zou geen communicatie mogelijk zijn (code 2,155,6) terwijl hij wel scant maar daarna niets meer doet. Tot op heden nog geen oplossing. Iemand nog suggesties?
Computer + printer zijn nieuw en samen geinstalleerd.

Canon MP610

Weet je zeker dat je een geschikte USB 2.0 kabel hebt, ook die mag niet langer zijn dan 3 meter.(volgens Canon ) Is er mogenlijk een restant in het registry van een andere printer of scanner? Misschien de software allemaal verwijderen, regcleaner er over jassen en opnieuw opstarten. Hierna weer alles installeren ( en bidden ) ik hoop dat het helpt.

Weet je zeker dat je een geschikte USB 2.0 kabel hebt, ook die mag niet langer zijn dan 3 meter.(volgens Canon ) Is er mogenlijk een restant in het registry van een andere printer of scanner? Misschien de software allemaal verwijderen, regcleaner er over jassen en opnieuw opstarten. Hierna weer alles installeren ( en bidden ) ik hoop dat het helpt.

Ja, ik weet zeker dat ik een juiste kabel heb (1,8 m). En het is nieuwe computer, nieuwe printer en dus nieuw geinstallleerd op de juiste manier.
Vervolgens op advies alles er weer afgehaald en opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft bestaan. Advies van helpdesk van Canon (uiteindelijk) was om de chipset van het moederbord en de usbpoorten te updaten. Natuurlijk gaat een vriend dit doen want zelf ben ik niet zo handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan