Canon MP610

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

De USB bij mijn nieuwe printer is niet geleverd. Ik heb daarom een andere usbkabel gebruikt (die van mijn oude lexmark x73). Nu krijg ik constant de melding "Er trad een fout op bij het afdrukken van de volgende afdruktaak. Klik op annuleren om het afdrukken voort te zetten".

Vervolgens print de printer een lege pagina.

Is de lexmark kabel niet compatible?:(

Een printerkabel lijkt mij een printerkabel, maar van Lexmark is alles te verwachten :p

Zolang je de juiste typeBconnector hebt...

Heb je de printer correct geinstalleerd?

De Canon MP610 wordt inderdaad standaard zonder kabel geleverd. Ik zou even een nieuwe halen. Het is een goede printer, die erg mooi foto's kan afdrukken.

Welke kabel heb ik nodig?

De kabel die ik gebruik is een male to male USB.
Nu zag ik ergens een 3m lange kabel voor deze printer klik , maar daarmee schijnt het probleem blijven te bestaan. Is er ook een kortere kabel?

Zo'n kabel heb je dus nodig.
Het is trouwens normaal dat een printer tegenwoordig zonder kabel wordt geleverd.

Op het moment dat hij die melding geeft heeft hij dan al een deel van het document op papier staan of drukt hij daadwerkelijk niets af?

Hij drukt niets af. Er staat 11mb in de wachtrij. Er gebeurt niets en plots krijg ik de melding. Morgen maar de nieuwe kabel aansluiten. Normale word documenten met tekst dus, drukt hij wel gewoon af.

tekst uit word drukt hij wel gewoon af. Kan je dan eens specifiëren wat hij nou niet afdrukt?

Ik probeerde via het softwareprogramma van Canon een foto af te drukken en toen kreeg ik de melding. Toen heb ik het zonder het programma geprobeerd, maar de foutmelding bleef.
In de 'wachtrij' stond een document van 11 MB, die hij dan blijkbaar niet kan uitprinten. De foto zelf is 900kb.

Ik zou nog eens opnieuw proberen afdrukken na een grote schoonmaakactie.

Voer eerst Ccleaner eens grondig uit.

Defragmenteer vervolgens je systeempartitie.

Laat schijfopruiming van windows eens draaien.

Verwijder alle onnodige programma's.

Kuis vervolgens in veilige modus de opstartlijst van msconfig eens uit.

Start de pc opnieuw op in normale modus en probeer opnieuw af te drukken.

Nieuwe kabel gekocht , maar ook nu print hij geen fotos af. Nu krijg ik een melding dat het afdrukken niet uitgevoerd kan worden. En print hij een volledig witte pagina uit, als ik klik op annuleren. Diezelfde foto nu geprobeerd af te drukken. De melding is inmiddels veranderd zoals je ziet in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Heb je het lijstje doorlopen dat ik hierboven heb geplaatst?

Zoja, deïnstalleer de printerdriver dan een keer en installeer hem opnieuw. Lukt het nog steeds niet zoek dan een update voor deze driver.

Zonee, voer dat dan eerst uit en probeer opnieuw af te drukken. Lukt het nog steeds niet controleer dan de drivers zoals hierboven beschreven.

Lukt het nu?

Ik zal hetgeen wat Vis ta voorstel ook nog proberen.

:(

Zie bijlage nu voor de 'nieuwe foutmelding'

Bijlagen

• foutprinten.JPG
    foutprinten.JPG
    12,6 KB · Weergaven: 65
Voer eerst Ccleaner eens grondig uit.
gedaan

Defragmenteer vervolgens je systeempartitie.
afgebroken

Laat schijfopruiming van windows eens draaien.
gedaan

Verwijder alle onnodige programma's.
gedaan

Kuis vervolgens in veilige modus de opstartlijst van msconfig eens uit.
niet gedaan de opstartlijst is al vrij beperkt / klein

Start de pc opnieuw op in normale modus en probeer opnieuw af te drukken.
Volgt...

Laatst bewerkt:
Ik heb alles verwijderd van canon en opnieuw geinstalleerd op mijn D-partitie.
Nu print hij alles ! En snel ook. Merk ook dat de printer direct reageert en niet een minuut wacht en vervolgens de foutmelding toont.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan