Canon MP610

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaslaptop

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Hallo allemaal!

Ik wil een printer die met een dekstop is verbonden aansluiten aan een laptop in het netwerk. Alleen dat lukt niet. Kan iemand mij helpen? De laptop is draadloos verbonden met de router en mijn desktop is mét draad verbonden aan de router. De laptop heeft een windows vista home premium besturingssysteem en mijn desktop heeft een windows xp home edition besturingssysteem. Heeft iemand de oplossing?

Alvast bedankt,

Thomas

Printer

De printer wordt wel gevonden maar als ik hem aanklik staat er: Kan geen verbinding met printer maken. Toegang geweigerd.

Heey Thomas,

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Canon je moet even de driver instaleren die op de cd staat die je erbij hebt gehad dan kan je hem via dat progamma wel instaleren:thumb:.

Sander

@ukkietje1: Jammer, maar het installeren van de driver is hier (nog) niet aan de orde: Er kan geen netwerkverbinding met de gedeelde printer gemaakt worden (zie foutmelding).

@topic-starter: Ik heb hier even geen Vista in de buurt, maar in het Netwerkcentrum kun je aangeven/instellen dat delen zonder password wordt gebruikt. Dat dus itt. wat blijkbaar bij jou nu staat ingesteld, namelijk dat een gebruikersnaam + password van een gebruiker op de delende computer nodig is om van de gedeelde printer gebruik te mogen maken.
Verdere informatie:
hier
hier
hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Printer

Bedankt voor je snelle reactie! Moet ik dan ook de printer aangesloten hebben op mijn laptop?

Als het geen netwerkprinter is (dus de printer beschikt niet zelf over een netwerkaansluiting) dan zul je 'm aan een pc/laptop moeten hangen en delen op het netwerk (zie de links die ik gegeven heb).

Tijs.

Ik heb de printer al aangesloten op mijn desktop en ook al gedeeld. Als ik nu verbinding wil maken met de printer vanaf mijn laptop zegt hij: Toegang geweigerd,

Heb je die links nog doorgenomen? Vooral van belang zijn de instelling van het netwerk in Netwerkcentrum dat er zonder wachtwoord wordt gedeeld en de instelling dat het netwerk op Particulier moet worden gezet (zie eerste link). In principe is het niet nodig om in de pc's/laptops in dezelfde werkgroep te hebben, maar het zoekt wat makkelijker dan.

Als het dan nog niet lukt, dan zijn er zo snel een paar mogelijkheden. De meest logische is Firewall-programmatuur op de delende computer. Zet die tijdelijk af, en kijk of het dan beter gaat. Denk hierbij aan de Windows Firewall of 'speciale' firewall programmatuur zoals die van McAfee, Norton, Kaspersky Internet Security etc.

Succes,

Tijs.

Ik heb alle stappen doorlopen, en doet het nog steeds niet. Firewall heb ik bij uitzonderingen Printers aangevinkt. Is dat niet genoeg?

Als ik zeg dat je de firewall helemaal moet uitschakelen als test, dan is dat precies wat ik bedoel........... :rolleyes:
Stel dat het met een uitgeschakelde firewall werkt, en je wilt de firewall weer opnieuw inschakelen, dan hoort het ingeschakeld te zijn met de uitzondering voor "Bestands- en printerdeling".
De firewall-uitzondering "Printers" heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me dus ook niet te doen wat je wilt.

Tijs.

Nog even iets: Ik lees zojuist dat de delende computer een XP computer is, geen Vista.
Is dat XP Home, dan hoef je niets te veranderen (behalve, als test, de firewall uitschakelen).
Is dat XP Professional, kijk dan het volgende na: Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad weergave -> Het vinkje moet aanstaan bij "Simpel delen van bestanden en mappen inschakelen (aanbevolen)."
Verder natuurlijk ook in XP Professional de firewall (tijdelijk) uitschakelen om te kijken of dat nog wat brengt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn Windows Firewall op de Windows XP home premium computer staat uit. Hij heeft ook nog een Norton virusscanner erop staan, alleen weet ik niet of die ook een firewall heeft. Zonder Windows Firewall lukt het printer delen nog steeds niet :(.
Hoop dat er nog een oplossing komt.

Thomas

Gelukt!

Hallo allemaal,

Het is gelukt! Ik heb de printer eerst heel even aan de laptop gehangen zodat hij de benodigdheden installeerde.
Nu kan ik gewoon weer printen. Bedankt voor de hulp!!

Mvg Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan