Sinds een tijd scant mijn Canon MP810 niet meer. Kopiëren, afdrukken via de pc, foto's afdrukken enz. werkt prima. Alleen scannen vertikt hij alhoewel hij het op een andere pc aangesloten wel doet!
Ik krijg bij het scannen steeds dezelfde melding:
"ScanGear
Er is geen communicatie met de scanner mogelijk. De kabel is niet goed aangesloten of de scanner is uitgeschakeld. Controleer de status. Het scannerstuurprogramma wordt gesloten."
Alles heb ik al geprobeerd.
- de USB is in orde
- de USB- kabel is ok en niet te lang
- het stuurprogramma van de printer werd verwijderd, terug erop gezet, laatste drivers genomen enz. . Deze handelingen gebeurde in samenwerking met de Helpdesk van Canon.
- de originele CD-rom geprobeerd enz.
Niets helpt!
Er is duidelijk iets mis in mijn pc want op andere pc's werkt de printer met dezelfde kabels, dezelfde drivers, enz. .
Ik gebruik al een hele tijd XP, dit tot mijn grote voldoening!
Veel nachtelijke uurtjes heb ik besteed aan mogelijke oplossingen maar: niets helpt!
Wie mij de oplossing geeft trakteer ik een pint ... . Met de oplossing bedoel ik natuurlijk niet direct mijn harde schijf formatteren ... !
Ik krijg bij het scannen steeds dezelfde melding:
"ScanGear
Er is geen communicatie met de scanner mogelijk. De kabel is niet goed aangesloten of de scanner is uitgeschakeld. Controleer de status. Het scannerstuurprogramma wordt gesloten."
Alles heb ik al geprobeerd.
- de USB is in orde
- de USB- kabel is ok en niet te lang
- het stuurprogramma van de printer werd verwijderd, terug erop gezet, laatste drivers genomen enz. . Deze handelingen gebeurde in samenwerking met de Helpdesk van Canon.
- de originele CD-rom geprobeerd enz.
Niets helpt!
Er is duidelijk iets mis in mijn pc want op andere pc's werkt de printer met dezelfde kabels, dezelfde drivers, enz. .
Ik gebruik al een hele tijd XP, dit tot mijn grote voldoening!
Veel nachtelijke uurtjes heb ik besteed aan mogelijke oplossingen maar: niets helpt!
Wie mij de oplossing geeft trakteer ik een pint ... . Met de oplossing bedoel ik natuurlijk niet direct mijn harde schijf formatteren ... !