Canon MPC400 print wel zwart-wit maar geen kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Passant

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2002
Hoi,

Mijn MPC400 printer van Canon stopt plotseling met het printen in kleur.
Cartridge's waren "bijna" leeg dus heb ze maar vervangen, helaas zonder resultaat :( .
Weet iemand de oplossing.

Alvast bedankt.

RA.

Canon MPC400 print wel zwart-wit maar geen kleur ?

Heeft u al een testpagina afgedrukt vanuit eigenschappen voor afdrukken? (of kijk in handleiding) Kan ook via configuratiescherm/printers(en fax) met r muisknop klikken , dan eigenschappen, dan testpagina afdrukken. Eventueel de standaard instellingen herstellen.
Zo weet u of het aan de instelling ligt of aan de printkop.

Stond de printkop meer dan een paar dagen "droog" of zonder inktpatronen er in? Bovendien meer dan 1 week niet geprint?
Vooral bij warme weer is er dan kans op uitdroging en gevolglijk eventueel verstopping.
Waren de nieuwe cartridges al meer dan 1 dag in de printkop? Reinigingsprocedure (volgens handleiding) meer dan 4 keer toegepast en nog geen verbetering?

Als laatste redmiddel, indien u vermoed dat de printkop echt de oorzaak is,
printkop verwijderen intktankjes verwijderen en > 24 uur een voeten bad geven. Cartridge rechtop in schoteltje met water + een beetje afwas middel; laagje van 1 cm diep.
Dan weer Reinigingsprocedure (volgens handleiding)

Vaak helpt het ..

Bedankt Jan-Hans voor je reactie,

Ik heb alles geprobeert ook het laatste redmiddel, maar helaas.
Probeer nu aan een nieuwe printkop te komen alhoewel ik toch een beetje twijfels heb of het daar wel daadwerkelijk wel aan ligt.
Als je bv met een doekje de printkop afveegt komen er wel degelijk kleuren af.
Misschien is het toch de software die de problemen veroorzaakt.

Gr R.

Passant zei:
Bedankt Jan-Hans voor je reactie,

Ik heb alles geprobeert ook het laatste redmiddel, maar helaas.
Probeer nu aan een nieuwe printkop te komen alhoewel ik toch een beetje twijfels heb of het daar wel daadwerkelijk wel aan ligt.
Als je bv met een doekje de printkop afveegt komen er wel degelijk kleuren af.
Misschien is het toch de software die de problemen veroorzaakt.

Gr R.
Voordat je een nieuwe printerkop koopt zou je eerst reiningingsvloeistof kunnen proberen ....een nieuwe printkop kost effe meer....via internet kwam ik bij onze zuiderburen een onorthodoxe oplossing tegen....leg de voeten van de kop in whiskey (ik nam een alcohol-oplossing als "bovenrivierder") en mijn afdrukprobleem werd wat minder. Wie weet.......
groet,

printkop met de spuitopening een dag een dun laagje glassex/spiritus helpt ook fantastisch :thumb: (wel de cartridges eruithalen en ingepakt bewaren, anders drogen die weer uit)

Hallo,
Het is toch niet zo dat de instellingen voor het afdrukken op grijswaarden zijn ingesteld?
Voor ik een nieuwe printkop zou kopen zou ik toch nog eens de software verwijderen en terug instaleren.
Succes,
Stan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan