Canon MPC600F Dringend antwoord gevraagd..

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Heb deze week de Canon MPC500F binnengekregen. Nieuwe pc arriveert later (andere levarancier).
Wil de Canon testen, mag binnen5 dagen omgeruild als er iets mee is.
Op Kieskeurig zag ik al bij de reviews dat er problemen mee kunnen zijn. Nou, bij mij dus ook.
Krijg de installatie NIET voor mekaar.

Wat heb ik gedaan:
* Oude Multipass C50 via conf scherm/software gedeinstalleerd. Zoeken op restbestanden + verw.
* MPC600F installeren lukt niet.
* Register: 2 sleutels Canon verwijderd.
* start, instellingen, printers: fax en printer verwijderd

Na elke handeling weer opnieuw opstarten, alle achtergrondprogs steeds uit behalve explorer en systray.
Gebruik W98se.

Bij begin elke installatie geeft ie de foutmelding dat er een oudere versie van Multipass is gevonden en deze dient eerst te worden gedeinstalleerd....

Graag spoedige tips, want ik heb alleen vandaag nog om hem te testen. Mocht er wat mee zijn kan ik hem dan nog omruilen. Anders is het 3 weken wachten.

Volgens Canon dien je de drivers NIET via het configuratie scherm te verwijderen maar via het eigen programma, misschien dat regclean nu nog uitkomst kan bieden.

Na de deïnstallatie moet de printer worden losgekoppeld van de netspanning, de pc herstarten, de software installeren en de printer pas aansluiten als daarom gevraagd wordt. Zo werkte het in elk geval bij een installatie die ik deed in elk geval wel.

Win 98 register terugzetten: start op in dos modus en typ in scanreg /restore en geef enter. je kan dan kiezen uit verschillende registers, kies een datum waarop de drivers wel nog geinstalleerd waren. Register terugzetten en pc opnieuw opstarten en dan doen wat maestro zegt.

Wil dat nog niet lukken, dan moet je naar canon want je hebt wel recht op support.

Ja, het is gelukt om weer terug te kemen bij de goede installatie.
Volgens Canon moet ik contact opnemen met de leverancier van de pc....!!!
Quatch natuurlijk. Het gaat om een onvolledige de-installatie van de Canon C50.

Ik had een of ander broekie aan de lijn die alleen maar wist te melden: via conf scherm deinstalleren en dan moet het goed zijn.
Op mijn vraag of ik misschien ook het register moest opschonen en de map printers, was zijn antwoord dat dat ook wel een idee was.
BAH!

Nou heb ik één geluk: m' n nieuwe pc was onverwachts donderdag al klaar, dus ik heb de nieuwe canon meteen op de juiste pc kunnen testen nu, en het was gelukkig allemaal in orde.

Je hoopt toch niet dat er écht eens wat mee is....

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan