Canon pixma mg3155 niet draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik krijg onze mg3155 Canon printer niet draadloos:evil:
Als ik via de cd-rom draadloos wil installen moet ik een toegangspunt instellen maar dat lukt niet
http://www.imgdumper.nl/uploads6/5074419507b89/50744195077a1-canon_printer.JPG

Ik heb een router aangesloten op het modem en het draadloos uitgeschakeld op het modem.
maar tog krijg ik géén verbinding:confused:

hij vraagd naar een ip adress van waar de printer is op geinstalleerd dat is het draadlose cisco router.

wat kan er nu mis zijn?

- Heb je die Cisco Wifi router tegelijk geïnstalleerd samen met de printer?
- Zijn je PC en de printer beiden op je modem aangesloten of op je Wifi router? Of zit je PC bijvoorbeeld alleen op de modem en je printer alleen op de Cisco? IP-Adressen.
- Heb je internet door je Cisco Wifi? (Zo nee, DHCP-Servers, Standaard-Gateways en ip-adressen goed?)

Ik denk namelijk dat je de koppeling tussen je modem en je Cisco router niet goed hebt staan. Vandaar ziet je PC de printer niet.

En wat is de reden waarom je er twee aan elkaar gekoppeld hebt? Als de modem wifi/router je niet bevalt, kan je de routerfunctie het beste uitzetten zodat hij weer puur functioneert als een modem. Vervolgens sluit je je Cisco(linksys) router erop aan en daar koppel je al het apparatuur op. Of je sluit alles op je modem aan zonder je Cisco router.

Laatst bewerkt:
De cisco is al maanden zo dus heb ik niet tegelijk met canon printer geinstalleerd.
De pc zit aangesloten op modem. en router cisco zit ook aan modem voor draadloos.

dus printer alleen op cisco en pc op modem ja:rolleyes:
Maar vreemd dat dit eerst wel werkte:shocked:
waarom dan juist nu niet??

de bedenkingen van Frankj zijn terecht. Ik zie ook niet wat die Cisco router in dit verhaal aan functionaliteit toevoegt tenzij het draadloos bereik hierdoor beter wordt. En als algemene vuistregel, een printer geef je geen dynamisch IP-adres maar een vast IP-adres. Dit vast adres moet dan absoluut buiten de DHCP-reeks liggen die wordt uitgedeeld door de modem en/of de router. Wat voor merk en type modem en router heb je trouwens? Er zijn veel Cisco routers.
Ipv die installatie CD's kan je beter manueel de printer instellen. 'k heb me laatst een nieuwe router aangeschaft en die installatie CD werkte ook voor geen meter. Die herkende zelfs geen enkele netwerk adapter op mijn laptop.

Ik heb een sitecom range extender 300n:o had cisco getypt foutje:o
Maar goed,

@Windowsfaq - heb je niet hetzelfde probleem gepost onder de topic Internet delen? Zo wordt het wel moeilijk om rekening te houden met de tips die via beide wegen worden gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan