Canon Pixma MP 110 niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoulja

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik heb net een nieuwe All-in-one gekocht en krijg deze niet geïnstalleerd. Ik ben hier al 3 dagen mee bezig. Qua kennis mag ik zeggen dat ik meer dan een gemiddelde computergebruiker ben. Het is dan ook niet te geloven dat het installeren van de printer niet lukt.
Wat is het probleem :

Ik heb Win XP Professional icm met de Canon Pixma MP 110.
In de handleiding staat het volgende :

EERST de drivers installeren m.b.v. bijgevoegde CD-Rom. Pas als er om gevraagd wordt de Printer aanzetten en de USB kabel insteken. Elke keer als ik dat doe verschijnt de wizard nieuwe hardware. Dit moet juist niet op het scherm komen. Elke keer als de installatie is mislukt ga ik weer terug naar het herstelpunt vóórdat ik hem kreeg, zodat ik schoon weer kan proberen. Ik heb al verschillende USB poorten geprobeerd (met én zonder usb hub ertussen). Ik heb het allernieuwste driver programma van de site van Canon gehaald. Maar elke keer nadat de driver (en aavullende programma's) zijn geïnstalleerd en het programma om de aansluiting van de printer vraagt krijg ik de wizard nieuwe hardware. Via de wizard nieuwe hardware lukt het al helemaal niet om hem te installeren. Ook niet als ik aanwijs waar de drivers zijn te vinden

Wat doe ik fout ?

Gr. Raoulja

Het kan ook niet zo zijn dat de beveiliging de installatie dwars kan gaan zitten (viruscanner/spywarescanner)?
Krijg je ook foutmeldingen?
Zo ja, welke?

Ik zal vanavond nog een keer de installatie proberen waarbij ik Norton en Zone alarm zal uitschakelen.
Dit wordt ook aanbevolen in de installatie handleiding. Volgens mij had ik dat al geprobeerd, maar omdat ik zo'n beetje alles al heb geprobeerd weet ik het niet meer zeker.

zelfde probleem met xp en canon mp110

Ik heb net een nieuwe All-in-one gekocht en krijg deze niet geïnstalleerd. Ik ben hier al 3 dagen mee bezig. Qua kennis mag ik zeggen dat ik meer dan een gemiddelde computergebruiker ben. Het is dan ook niet te geloven dat het installeren van de printer niet lukt.
Wat is het probleem :

Ik heb Win XP Professional icm met de Canon Pixma MP 110.
In de handleiding staat het volgende :

EERST de drivers installeren m.b.v. bijgevoegde CD-Rom. Pas als er om gevraagd wordt de Printer aanzetten en de USB kabel insteken. Elke keer als ik dat doe verschijnt de wizard nieuwe hardware. Dit moet juist niet op het scherm komen. Elke keer als de installatie is mislukt ga ik weer terug naar het herstelpunt vóórdat ik hem kreeg, zodat ik schoon weer kan proberen. Ik heb al verschillende USB poorten geprobeerd (met én zonder usb hub ertussen). Ik heb het allernieuwste driver programma van de site van Canon gehaald. Maar elke keer nadat de driver (en aavullende programma's) zijn geïnstalleerd en het programma om de aansluiting van de printer vraagt krijg ik de wizard nieuwe hardware. Via de wizard nieuwe hardware lukt het al helemaal niet om hem te installeren. Ook niet als ik aanwijs waar de drivers zijn te vinden

Wat doe ik fout ?

Gr. Raoulja

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem, ook op XP Pro
ook al verscheidene keren geprobeerd , zonder resultaat.
Op WinME lukte het anderzijds wel goed.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes en alvast bedankt!

Ik heb ook dit probleem, dit is dan een MP 150 maar ook onder XP (hmm :eek: ).

Las in de handleiding een regeltje over Windows XP: "U dient aangemeld te zijn als beheerder of beheerderbevoegdheden om de software te installeren in Windows XP of 2000"

Heeft dat er iets mee te maken? Geen idee wat beheren is in XP, ik heb het sinds gisteren...

Nou ik heb idd wat fout gedaan bij het aansluiten (toch de wizard gebruiken enz); en niet goed opgevolgd wat de instructies daarbij zijn (als dat wizardscher komt: eerst USB kabel eruit en dan op annuleren klikken). Vervolgens zegt ie dat de installatie mislukt is. Daarna drivers deinstalleren of herstelpunten nemen heeft dus ook geen zin.

Maar ook vreemd dat het eerst bij ME werkte, dat had ik hiervoor ook. :rolleyes: Help!
Ik denk dat ik Canon zelf maar eens ga bellen. Of een oplossing in de USB-hoek zoeken.

Laatst bewerkt:
canon

Mja, ik heb destijds geen oplossing meer gevonden, maar aangezien xp nog redelijk veel fouten begon te vertonen (niet meer deftig afsluiten en foutmeldingen) heb ik alles eens geformateerd. Werkt nu allemaal perfect:)

re:canon

Maar hoe doe je dat formatteren dan, Cannie? Kan je dat uitleggen? (ik heb geen ervaring met XP maar alles is he tproberen waard)
De wanhoop is nabij zonder printer...kan zelfs geen helpdesk procedure uitprinten :confused:

Lastig verhaal, helaas kan ik je niet helpen, ik heb slechts enkele suggesties.
Kijk eens op de Canon site voor de laatste driver, misschien is dit probleem inmiddels opgelost doormiddel van een nieuwe versie.

Mocht je na dit alles toch echt windows opnieuw willen installeren kun je hier een kijkje nemen.

t Probleem is inmiddels opgelost, gewoon op Ja klikken als het venster Nieuwe Hardware in beeld komt en alles loopt normaal. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan