Canon Pixma MP510: zwart wordt niet gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsvh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
Mijn nieuwe Canon Pixma MP 510 all in one doet iets heel merkwaardigs.
Na het plaatsen van een nieuwe zwarte cartridge (een eigen canon exemplaar) wordt volgens mij zwart stelselmatig afgedrukt door de kleurencartdridges - zonder dat ik daar dus om vraag.
Na ca 100 printjes is de zwarte cartridge nog steeds vol en de (dure) kleurencartridges zijn bijna leeg.
Ik gebruik mijn printer momenteel vrijwel alleen voor documenten zonder kleurenplaatjes. Alleen zwart wordt gevraagd.

Kent iemand dit probleem?

Gijs

Mijn ervaring is dat je als je cartridge leeg is, dat je beide cartridge moet vervangen.

Ik ken je probleem niet, maar ik ken wel een oplossing/workaround voor je probleem.

Wat je moet doen is het volgende:
Open het Printers gedeelte van Configuratiescherm: Start -> Uitvoeren -> control printers
Kies Nieuwe printer toevoegen.
Voeg je Canon printer nóg een keer toe (stel dezelfde poort in, kies hetzelfde stuurprogramma, zeg tegen Windows het stuurprogramma te behouden), en noem hem (bijv.):
MP 510 Zwart-Wit

Rechtsklik op de 'nieuwe' printer, en kies Voorkeursinstellingen voor afdrukken.
Stel in afdrukken in Grijstinten (of afdrukken op zwart-wit, wat je maar kunt kiezen van de 2).
Stel andere dingen ook goed in (indien nodig), zoals papiergrootte, papierbakkeuze etc.
Zodra klaar, rechtsklik weer op de printer, en kies: Instellen als standaardprinter.

Vanaf nu wordt er standaard in zwart wit afgedrukt. Wil je toch kleur op een bepaald moment, kies dan bij het afdrukken de 'gewone' MP510 printer uit het keuzelijstje van printers in het afdrukken dialoogvenster. Dan wordt (voor die ene afdruk) weer in kleur afgedrukt.

Zie bijlage voor hoe ik het heb staan voor mijn pixma 3100, dat zal er bij jou anders uitzien, maar het gaat even om het idee.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• pixma_printer_zwart-wit.JPG
    pixma_printer_zwart-wit.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 150
Ik ga dat volgenkeer ook uitproberen, maar vaak kan je het niet zien hoe vol die is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan