Canon Pixma MP620 draadloos printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Ik heb een Canon Pixma MP620 en een Acer laptop met een Sitecom router. Ik weet nu alleen niet hoe ik nu me printer draadloos kan verbinden met me laptop. Ik heb al verschillende dingen geprobeert, eerst via usb de printer verbonden om hem te vinden op me laptop maar dat werkte ook niet. Ik heb de printer ook al geinstalleerd met de cd-rom van de printer, maar toen dde installatie software vroeg om de printer draadloos te verbinden kon hij 1 of andere port niet vinden.
Toen ik de netwerk tool van de Canon printer opstarte zei die: A port is not installed. Install a port.
Mijn vraag is wat moet ik doen om mijn printer draadloos te laten printen.

De printer is via USB aangesloten op me desktop pc met Windows Xp. En de desktop pc is aangesloten op me Sitecom router.
Ik heb een Acer laptop met Windows 7.

Laatst bewerkt:
Deel hem via je thuisnetwerk of download even Teamviewer op beide Pc's en geef mij je ID's via de mail incl wachtwoorden, laat mij even al het werk doen.(bespaart je tijd)

Hallo MY79,
Ik zie dat je probleem met je Canon MP620 hebt (poort maken) en zo draadloos te printen.
Om in een netwerk te kunnen draadloos printen moet je op alle computers printer software installeren.
Daarna maak je op alle computers in Eigeschappen van MP620 een Poort. Poort maken doe je zo:
Start/Apparaten en printers/dubbelklik op MP620/Printereigeschtppen weergeven en kreeg je dit venster
Bekijk bijlage 100651 dan kies je tabblad Poorten/Poort toevoegen/Canon BJNP Port selecteren/
Nieuw poort en kreeg je dit venster Bekijk bijlage 100653. Om poort te
kunen installeren moet je echt IP adres van je printer hebben en intyppen, verder doe je Next en klus is klaar.
Om dit poort te kunnen gebruiken moet je weer naar Eigenschappen van printer en controlleren of deze poort
aangevint staat. Ik hoor'et wel of je dit gelukt is.
Met vr. groet en succes, mimica

Laatst bewerkt:
Draadloos printen

Beste Mimica,

Als ik het ip-adres invul zegt dat hij die niet kan vinden. Ik vind het ook raar dat als ik via de printer kies voor-> Draadloos/bedraad wijzig kies en dan selecteer voor draadloos LAN actief en dan ga ik naar ->Inst. lijst draadloos LAN, dan zie ik staan dat me verbinding Inactief is. Gegevenscodering staat op uitgeschakeld en Netwerkverificatie Systeem openen. WEB-bit Uitschakelen en er staat dan geen IP-adres bij. Geen Subnetmasker en geen Standaardgateway. Er staat alleen een MAC-adres.
Wat nu dan? hoe kan ik me LAN verbinding actief maken? want inschakelen helpt dus niet via de printer. :confused:

Gr. WY.

Hooi MY69,
Heb je wel geprobeerd via web en printer IP adres,
typ in de webbrowser IP adres van je printer en druk op 'enter 'en zie je
of je binnen eigenschappen van printer kan komen.
Bekijk bijlage 100911
vr. groet,

Laatst bewerkt:
Printer IP-adres

Ha mimica,

Ik heb het IP-adres in de adresbalk getypt, maar dan komt er te staan dat die de pagina niet kan weergeven.
Ik heb er een print screen van gemaakt en bijgevoegd als bijlage.
Het IP-adres wat ik heb getypt staat bij mij in het boekje van me printer. Of heeft u nog een andere
manier om achter het IP-adres van de printer te kunnen komen. Via mij printer gaat het niet wat hij zegt steeds
dat de draadloze verbinding inactief is.

Gr. WY79

Bijlagen

• Printer IP-adres.jpg
    Printer IP-adres.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 421
Laatst bewerkt:
Hooi WY69,

Sorry dat ik gisteren geen tijd meer had om verder jou te
helpen om jouwe draadloze Canon draadloos aan het praten te krijgen.
Maar voor dat wij verder gaan proberen wil ik jou vragen wat voor
draadloze router gebruik je en weleke snel heid gebruik je om te internetten.
Ik gebruik zelf Linksys 160N. Instellingen Netwerk Mode N en voor Canon MP620
moet je hebben G in dit geval moet je "NG-gemeengd" gebruiken (zie plaatje)

Bekijk bijlage 101045

zo dat jouw printer kan ook via router met jouw netwerk komuniceren. Dat is
de eerste stap dat je moet controlleren.

Type router

Ha mimica,

Kan gebeuren hoor dat je ff geen tijd hebt. :)
Maar ik heb een Sitecom router 54g+. Ik stuur een plaatje als bijlage, dat is van de setup van me router. Staat ook bij watvoor 1
het is.
En de snelheid van me internet is 54 Mbps.Setup Sitecom router.jpg

Gr. WY79

Hooi,
Ik denk dat jouw router niet goed ingesteld is, neem me
niet kwalijk maar ik moet vanavond maar jij ook misschien
Nederland - Urugvay kijken tot laterm doei !!!

Voetbal

Haha,

Bedankt voor u snelle reactie maar ik kan me voorstellen dat het ff niet uitkomt. :d
Veel kijk plezier en Nederland gaat winnen. ;)
En het zal best kunnen dat me router niet goed is ingesteld. Maar ik hoor het later dan wel van u.

Gr. WY79

Gefeliciteerd !!!!!!

Ik ben terug,

Gefeliciteerd, we worden campioenen !!
Ik heb hier voor jou geprobeerd in beeld brengen hoe je router moet instellen,
ik ging vanuit hoe dat bij mij is, kijk of je in jouwe router kan zo instellen (maken).
Als je binnen router ben zoek maar deze instellingen en stel alles zo in:

Bekijk bijlage 101085 Bekijk bijlage 101087
Bekijk bijlage 101089 Bekijk bijlage 101091

Als je klaar ben, doe maar het stroom van je router er uit en na 15 seconden weer in,
en start je computer onpieuw. Ik hoop'et dat je betere resulatat kreegt.
succes !

Laatst bewerkt:
Sitecom router

Ha mimica,

Ja we zijn door naar de finale, nu alleen nog afwachten wie onze tegenstander wordt. Spanje of duitsland. :d

Maar nu even over me router. Ik weet echt niet hoe ik me router anders moet instellen dat ik dan draadloos kan printen. Jou router is echt anders dan die van mij. Ik hoop dat je me nog verder kunt helpen anders weet ik het ook niet meer. Blijft dan wel lastig om niet draadloos te kunnen printen. :(

Gr. WY79

Hooi WY69,
Ik denk dat Spanje wordt.
Maar wat betreft jouw Sitecom router moet je hier op forum iemand vragen of jou kan helpen
met goed instellen van jouwe router of moet je zelf googlenen juiste instellingen voor jouw
router zoeken. Ik heb zelf geen ervaring met Sitecom routers.
Ik gebruik zelf geen orginele Firmaware van mijn Linksys router maar wel DD-WRT firmaware.
Als je weet hoe je dat moet updaten, je kan ook jouw router firmaware update naar DD-WRT net als ik.
Ik heb gekeeken op de website van DD-WRT en ze ondersteunen ook sommige routers van Sitecom
misschien jouwe zit ook tussen. Op deze website kan je effe kijken om dat bestand te downloaden .
http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database , en updaten. Ziet beetje ingewikeld uit maar
verder weet ik het niet jou te helpen.

Als je dat wil en ga je ook doen, hoor ik het wel. Succes !

Router

Ha mimica,

Je denkt dus dat het Spanje wordt, ik denk Duitsland maar ik hoop Spanje. :d

En mijn router staat er niet in de datebase van dat programma die jij me gaf.
Ik zal wel even een vraag stellen in het forum of iemand anders mij kan helpen. Maar alvast bedankt voor je medewerking.

Gr. WY79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan