Canon Pixma MP630: MP Navigator EX werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stonebridge

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Een krommetenentrekker met mijn Canon Pixma MP630 aan het meemaken. Funcioneerde onder Vista prima, echter nu onder Win7 het probleem bij het scannen (andere functies zoals b.v. printen doen het nog wel uitstekend) dat de melding komt dat MP Navigator EX (de Canon scansoftware) niet meer werkt. Acties tot nu die in deze situatie nog tot geen ene verandering hebben geleid:
- de allernieuwste drivers en Canon software (alle zeer WIN7 compatible volgens Canon) gedownload en geïnstalleerd
- zelfs alles wat van Canon aanwezig was op de PC verwijderd volgens de aangewezen weg en daarna alles weer geherinstalleerd
- de helpdesk van Canon gemaild en gebeld: inmiddels ligt mijn probleem bij hun "2e echelon" wat dat ook moge zijn. Heb wel het vermoeden dat hier de supernerds werkzaam zijn
Misschien heeft iemand anders nog een briljante ingeving mij van dit scanprobleem af te helpen?

hallo,

ik heb net hetzelfde probleem met mijn Canon MP620.

Canon verwijst mij uiteindelijk door naar Microsoft.
Binnen enkele weken komen er wel nieuwe drivers
uit voor de "mp navigator" volgens Canon.

Ik heb een oplossing om te scannen (niet de beste, maar het werkt).

- CTRL-ALT-DEL
Taskmanager
Processes
explorer.exe (end process).
File (new task(run))
open: c:\program files\ canon ... \mpnavigator.exe
klik op: OK

Canon MP Navigator EX nu echt ex

Beste Fender,

Dank voor je reactie en tip. Inmiddels heb ik een "pitbull-medewerkster" van het 2e echelon van de Canon helpdesk aan de telefoon gehad. Zij wist mij op bitsige toon te vertellen dat bij hun onder Win7 alles wel prima functioneert en er dus geen aanleiding bestond te denken dat hun software hiermee problemen heeft. Mijn betoog dat onder Vista alles het wel deed en onder Win7 de Navigator EX ermee stopt hielp niet. Integendeel: volgens haar was er sprake van compatibiliteitsproblemen met mijn antivirussoftware of met mijn webcam of mobiele telefoon software (knappe diagnose via een telefoonhoorntje). Deze moest ik maar gaan verwijderen. Einde verhaal. Inmiddels scan ik afbeeldingen via Picasa, en PDF via OmniPDF, gaat ook prima aangezien de drivers wel werken. Met dank aan de klantvriendelijkheid van Canon.

Even offtopic, zou een melding bij Canon daarvan maken een Service/helpdesk medewerker mag niet op die manier handelen.

simpele oplossing MP Navigator EX

Dat MP Nagivagor EX op Windows 7 voor het scannen niet meer werkt, heeft te maken met het gebruikersprofiel. In plaats van allerlei copy-slagen na het aanmaken van een nieuw profiel, heb ik het als volgt opgelost:
1. maak op de Windows 7 machine een nieuw account aan
2. maak dit account administrator
3. gebruik dit account voor het scannen van documenten en foto's

Omdat ik de enige gebruiker ben op mijn Windows 7 machine en dus administrator, kan ik toch overal bij; dus ook in de map met gescande documenten/foto's van de nieuwe gebruiker.

Suc6 !

usb poort en kabel en registreren

Ik heb OS XP, het probleem is bij mij opgelost eerst geprobeerd op een andere usb poort / blijkbaar is er een hoofdusb poort die zeker 2.0 garandeert en andere afgeleiden hiervan kunnen maar 1.0 doorgeven. Eens op internet hierover info zoeken.Ook andere usbkabel betere kwaliteit gebruiken dit schijnt voor het scannen belangrijk. Toch kon ik nog niet scannen, dan alle software verwijderd en her-geïnstalleerd maar op het einde van de installatie WEL de printer GEREGISTREERD op de canon website. Nu lukt het scannen wel. (dat van de registratie had ik ergens gelezen op een franse site.) Hopelijk heeft hier iemand iets aan. groetjes mizy - Gent België

Mijn websites bij MSN?

Bij werkte MP Navigator prima onder 64-bits Win7..... tot vanochtend!
Bovenstaande oplossingen werkten wel als workaround, maar

Ik kwam ergens de tip tegen om het volgende bestand te verwijderen:
C:\Users\<user name>\App Data\Roaming\Microsoft\Windows\Network Shortcuts\My Web Sites on MSN
(of Mijn websites bij MSN in het Nederlands).

Ik zie de logica (nog) niet, maar het werkte bij mij wel.

Ik gebruik de Canon Lide100 bijna 2 jaar en ook ik heb dit meegemaakt en ja de oplossing van "floater61" klopt.
Dit probleem deed zich beide malen voor na installatie van Picasa. Wat Picasa met MSN van doen heeft weet ik niet (MSN=Microsoft & Picasa=Google), maar na verwijderen van Picasa incl terug gaan met herstelpunt deed wonderen.

Topic is orgineel uit 2009 en mag derhalve in ruste blijven.Tijd voor een slotje nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan