Canon PowerShot A510 Datum & Tijdsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Met veel plezier gebruikte ik de Canon PowerShot A510. Hij is in de loop der jaren wel wat trager geworden met het wegschrijven van de foto's, (Ongeacht naar welke SD kaart) maar daar leer je mee leven. Nu ineens spontaan in 2012, houdt hij de datum en tijd niet meer vast. Zit er ergens iets voor de energie van het "systeem" geheugen?
Met vriendelijke groet Johan van Poelgeest alias OpaMisterC

Topic verplaatst van Hardware/webcam ---> Fotografie/Techniek.

Succes met je vraag.

17 januari al antwoord van Canon! Top. Hoe simpel kan het zijn: Handleiding blz 137/138, de datumbatterij vervangen een CR12203V

Aanvullend probleem

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Powershot A710 IS, maar zelfs na vervanging van de Lithium CR1220 batterij blijft hij bij het aanzetten om de datum/tijd vragen. Enig idee wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Als hij echt alleen maar datum & tijd wil en de rest werkt, lijkt het erop dat of de batterij geen contact maakt, of op zn kop zit of leeg is. Meer opties zijn er niet. Blijft het probleem stuur dan een mailtje naar Canon. Ik had binnen 2 dagen antwoord. met vriendelijke groet Johan

Tja op z'n kop zit ie niet, de batterij is nieuw uit de verpakking, dus ik kan nog wat contact-spray proberen.... Canon kon me niet helpen telefonisch, ik kon hem opsturen en dan moet ik maar afwachten wat de reparatiekosten zullen zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan