Canon powershot pro 1, plotseling serieuze problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lara44

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hallo,
Ik heb een Canon powershot pro 1 die het steeds heel goed gedaan heeft. Ik gebruik het toestel oa voor het fotograferen van m`n schilderijen zodat ik ze digitaal op internet kan zetten en voor portret foto`s van kinderen die ik schmink. (en hobby natuurlijk) Ik heb verder geen verstand van fotografie.
Het werkte altijd erg goed maar, sinds een weekje of 2 was het plotseling niet meer mogelijk om de optische zoom goed te gebruiken. Foto`s van insecten ed waren simpelweg niet meer te doen, portretten werden moeilijker.
Daarna, een week geleden ongeveer moest ik tijdens een opdracht foto`s maken van kinderen en was het toestel niet meer in staat het licht goed vast te leggen. Alles was volledig en belachelijk erg overbelicht, het beeld was amper zichtbaar. Ook als ik het toestel op 'auto' liet staan.
En daarnaast, als ik verder van het onderwerp af stond en half inzoomde ontstonden er allemaal kleine witte streepjes op de foto. Totaal onbruikbaar dus.

Foto`s maken als ik helemaal niets bijzonders deed (geen flits, geen zoom, geen optische zoom) kon toen 'soms' nog wel. Waarom soms wel en waarom soms niet, begreep ik niet helemaal.
En toen, afgelopen vrijdag nam ik het toestel mee ergens naartoe en deed het ding helemaal niets meer.
Ik kan het toestel aanzetten, de lens zet zichzelf in de juiste positie etc, maar op het beeldschermpje is niets te zien op de letterinformatie na.
Als ik foto`s terug kijk, kan dat wel. Het schermpje is dus niet stuk maar neemt de omgeving gewoon niet waar. Als toch een foto maak, is het zwart.

Ik heb het toestel erg nodig en heb geen geld om een nieuwe aan te schaffen. Ik hoopte heel erg dat het misschien nog gemaakt zou kunnen worden. Daarom ben ik hier, met de vraag of men misschien weet wat er scheelt en of er nog iets aan te doen zou kunnen zijn.
Het toestel is denk ik 3 jaar oud of zoiets denk ik.

Lara.

EDIT:
Ik heb alles net nog een keer geprobeerd en nu, nadat ik een foto maakte met zwart beeld, nam de camera de omgeving wel weer waar. Alleen als ik foto`s maak, onstaan de witte streepjes nog steeds. Die zijn heel klein en fijntjes maar veranderen de volledige structuur van het beeld.
Ook de overbelichting is nog steeds aanwezig.

Laatst bewerkt:
Is er niemand die een idee heeft over of het nog gemaakt zou kunnen worden of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan