Opgelost Canon printer IP4500 "er is geen printkop geinstalleerd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Tegen beter weten in hoop ik toch nog op een positief bericht...😬

Mijn printer Canon printer IP4500.... daarvan moest de printkop gereinigd worden, want hij printen niet meer.
Heb hem onder de warme kraan uitgespoeld in de hoop dat dat de oorzaak was.
Nu er weer ingezet... maar nu geeft ie aan dat er geen printkop is geïnstalleerd .

Ik ben bang dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn trouwe printer.
Of is hier nog een "dokter" aanwezig die nog redding kan brengen in dit ziektebeeld :D

Vast bedankt voor het meedenken .....

Bijlagen

• Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 8
Tja, wij kunnen uiteraard online niet aan jouw printer knutselen, dat is toch echt een fysiek klusje dat je zelf moet doen. Als de printkop gereinigd moet worden, heeft de printer daar toch een tooltje voor? Wat je m.i. in ieder geval nooit moet doen, is hem onder de kraan houden. Ik vermoed dat je hem daarmee definitief naar de eeuwige jachtvelden hebt gestuurd. Water is toch wel één van de grootste vijanden van elektriek :).

Kortom: als de printer 'm niet meer ziet, dan komt dat vermoedelijk door de waterschade. Wellicht dat je met een föhn nog wat kan redden (printerkop droogmaken dus) en dan nog eens proberen.

Hoi OctaFish...
Dank voor het meedenken, Ik heb deze info van YouTube gehaald en daar wordt het vaak gedeeld.
Ik moet er dan wel van uitgaan dat het een "bekende" oplossing zou kunnen zijn.
Maar het zou ook kunnen zijn dat de kop het al voordien heeft opgegeven...het is een oud beestje maar waarvoor ik het gebruik was het een prima printertje.

Ik vertrouw dit soort tips niet, tenzij het ook door de leverancier (Canon dus in dit geval) wordt aanbevolen. Ik zou dus dat eerst vragen aan de helpdesk. Of op een Canon forum navragen.

Is het een oud beestje, dat zijn geld al heeft verdiend, dan zou je kunnen overwegen dat reparatie- of vervangingskosten niet opwegen tegen vervangen van de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan