Canon printer MP560

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Sony Laptop - Windows 7- draadloos.
Sinds jaren geen enkel probleem bij, het zowel draadloos als via (op een tweede computer) usb verbinding te printen.
Ineens krijg ik nu bij het printen (alhoewel de printer is ingeschakeld) de melding "printer offline".
Bij afdrukken krijg ik zoals steeds het volgende te zien: printernaam, status: niet-actief, printertype en waar: USB001 te zien.

Bij drukken op "ok"...printer offline

Oplossing ?

Bedankt.

Is het wel in Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers als standaard ingesteld ??

2uxvbj4.jpg

Anders, driver herinstalleren ??

KLIK -->> http://www.canon.nl/Support/Consume...indows 7&_suid=140766701247602468922271046497

Laatst bewerkt:
Is ingesteld als "standaardprinter".

Is het normaal dat ik de printer niet terugvind in apparatenbeheer ?

Nee die is nu onder een bepaalde USB poort aangesloten en als je die niet weet welke dat is kan je ook niet zien of aanwezig is, sowieso als printer niet aan staat of aan is, of aanwezig is ook die kan je niet zien .
Wat je kan wel doen is dat je wel apparaat beheer venster opent en dat je printer aan doet, als maar een/ of ander poort in app. beheer reageert dan is die van printer dus ..

Bij Beeld apparaten ( camera's en scanner's ! ) .. in app. beheer zal moeten jouwe printer ook zichtbaar zijn ALS die AAN staat !, andersom kan je ook niet zien ! ..

Laatst bewerkt:
Bij beeldapparaten zit enkel "Sony visual communication camera".

Zou het opnieuw installeren van de driver een oplossing kunnen brengen?
Ik begrijp nog steeds niet waarom het er tot gisteren geen wireless printing problemen zijn geweest en ineens...zonder enige wijziging...

Ondanks dat printer nu wel aan staat ?? in app. beheer kan je printer niet zien ??

;) Dus ...... of is driver niet geinstaleerd, of iets ergens met verbindingen mis is ..

Een driver HER-installeren kan nooit kwaad geloof je me, je krijgt alleen maar nieuwere driver als maar goed is ...

Weet je zeer zeker dat alles in orde met andere printer verbindingen is ??

Laatst bewerkt:
De printer staat altijd aan.
Heb ook de verbinding met de router opnieuw ingesteld, hier lijkt alles ook.

:( Och jej, dan heb echt geen andere idee, dan gewoon laatste driver ophalen en opnieuw proberen her-installeren hoop ik dat je dat kan lukken ??

Ik gebruik nooit dat soort draadloze verbindingen ( met printer bedoel ik ! ) en misschien is nu nodig als je driver her-installeren wil,
als eerst draadloze verbinding met printer uitschakelen ?

Laatst bewerkt:
Onduidelijke startposting.
Als ik het goed begrijp is de printer helemaal niet via usb aangesloten op de laptop maar op de desktop! ["Tweede computer" genoemd in jouw startposting"]
De melding zal dan veroorzaakt zijn doordat je ooit de printer rechtstreeks op de laptop had aangesloten gehad en daarna het losgekoppeld en aan de desktop gehangen.

Dus die printer moet gedeeld worden op de desktop computer en als netwerkprinter toegevoegd op de laptop. En natuurlijk moet de desktop computer aan staan, anders kan er niet over het netwerk naar geprint worden.

Een schermafdruk van op je laptop, van [Windows-toets]r toetscombinatie -> control printers
zou duidelijk maken of die netwerkprinter eerder al gekoppeld was of niet, en (als hij er al tussen staat) je dus nu de verkeerde printer als standaardprinter hebt ingesteld staan op de laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ondertussen is het probleem verholpen. Ik heb de printer compleet van de computer verwijderd en met de cd een nieuwe installatie uitgevoerd.
Maar wat ik dus niet begrijp is om welke reden het probleem ineens "daar" was. Mijn laptop (draadloos) staat in een ander lokaal dan mijn printer die, d.m.v een usb kabel, verbonden is met een desktop.

Maar ik denk ook dat jouw redenering klopt: ik heb bij mijn zoektocht om het probleem op te lossen mijn laptop met de usb kabel verbonden en een configuratie uitgevoerd. De rest is waarover je schrijft.

Maar dit gebeurde wel uren later.

Iedereen bedankt.

Dat is nu speculatie, omdat je opnieuw begonnen bent. In ieder geval heeft het installeren weer gewerkt zoals het eerder ook gewoon lukte/werkte, dus lijkt er mij niets structureel mis met je laptop.
Mogelijk was de tweede computer in slaapstaand/sluimerstand/stand-by gegaan, had zélf een netwerkprobleem etc., maar (zoals gezegd) is dat nu allemaal speculatie.

Graag gedaan m.b.t. de gegeven hulp.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.] Mogelijk moet je daarvoor eerst even opnieuw inloggen op het forum om die balk met die opties te krijgen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan