Canon printer onder Mint

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Ik heb een driver gevonden voor mijn Canon MP 495 die ervoor zal moeten zorgen dat de printer onder Mint gaat draaien. Echter is het een cnijfilter-mp495series-3.40-1-deb.tar.gz bestand. Nu weet ik sowieso niet of dat bestand onder Mint geïnstalleerd kan worden, maar als dat wel kan wil ik graag weten hoe de driver te installeren.

Je zou kunnen kijken in je "verkenner" (welk file-manager je ook maar gebruikt op Mint) als je erop rechtsklikt of je de keuze krijgt 'm met Synaptic (of "Package manager") te openen.

Verder ken ik de inhoud van het bestand niet, dus ik weet ook niet of je (na installatie) nog andere stappen moet zetten om de printer zélf beschikbaar te krijgen.

Tijs.

Dank voor je antwoord Tijs,
Ik heb gekozen voor "Hier uitpakken" en nu heb ik een map met .deb-bestanden. Een daarvan wil de printer installeren, maar dat probeer ik later vanmiddag wel.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

Een .deb bestand is makkelijk te installeren via Gdebi. In Mint zit deze standaard, dus het is dubbelklikken, Gdebi opent zich vanzelf en installeer je driver.

Je kan ook dit even lezen: https://sites.google.com/site/computertip/gruboud
Weet namelijk niet of het ook voor jouw printer zo kan, maar dat is een kwestie van uitproberen. Let er dan wel op dat jij al een .deb hebt. (Is het wel de goede?)

Dank je Angela,
Het is in ieder geval niet de goede driver, daar ben ik wel achter gekomen.
Canon heeft in ieder geval geen driver voor mijn all in one.

Nu weet ik helemaal niet of Mint en MacOSX compatible zijn (MacOSX schijnt op BSD Unix gebaseerd te zijn, geen idee wat onder Mint hangt), maar indien er iets te realiseren is (als Mint iets met .pkg bestanden kan), dan heb ik hier MP_Driver.zip geupload. Downloaden en uitpakken en in de supmappen kijken of je er iets mee kunt.

Aantekening: Scanner Driver_Other map bevat een netwerk-utility voor (geloof ik) scannen vanaf het netwerk, als de printer niet lokaal maar op een netwerk hangt. Dit lijkt me, in basis, de minst kansrijke van de 3 drivers die in het .zip bestand zitten.

Tijs.

Nee Tijs, dat is um niet.

Inmiddels is het gelukt om de printer te installeren. Eerst de driver Geïnstalleerd en daarna via afdrukbeheer de printer toegevoegd.

Jij en Angela,
Dank.

Fijn dat het is gelukt. Is het toch niet moeilijk als je dacht ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan