Canon ts5050 ziet laptop niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
507
Goedemorgen, hulp voor een vriend die ik tracht te helpen.
Nw acer laptop W11 draadloos op ziggo router op 5ghz, (staat op uitdraai van internet signaal laptop) nu nw printer gekocht Canon ts5050 met geen mogelijkheid ziet laptop de printer. De printer is goed geconfigureerd melding was geïnstalleerd en printer uitdraai laat dit ook zien.
De printer handleiding heeft het over 2,4ghz.mogelijk is dat de oorzaak?????
Hoe krijg ik nu dat laptop op 2,4ghz als dit de oplossing zou kunnen zijn, maar ik ben leek en alle hulp krijg ik altijd van helpers van helpmij, en ook nu weer volste vertrouwen dat ik deze vriend kan helpen.
Gister al 4 uur getobt*♂️ , maandag ga ik weer daarheen en misschien via helpmij weer oplossing
Alvast bedankt en hopelijk beetje begrijpbaar.
Kees
 
Je hebt hem blijkbaar alleen lokaal geinstalleerd die printer, want je kunt niet printen vanaf WiFi....

Bekijk wat videos hoe de WiFi opgezet moet worden:
https://www.google.com/search?q=Canon+Wi-Fi+configuration+guide+for+your+printer+ts5050
Lukt dat niet meldt dan wat je wel ziet. Printscreens zijn dan ook welkom.

Het probleem komen meer mensen tegen:
https://choice.community/t/wireless-printer-cant-utilize-5ghz-wi-fi/22362/6
Daar gebruiken ze de online handleiding. Tis net wat je handiger vindt.
Daar gaat het om een andere printer maar het probleem lijkt me gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Is de printer wel met het netwerk verbonden?
Zo ja: Kun je het ip adres van de printer wel pingen? IP-adres van de printer kun of op een test afdruk of via een schermpje vaak op de printen vinden.
 
Even voor de duidelijkheid, de printer hoort de laptop NIET te zien, de printer gaat verbinding maken met je netwerk en wordt dan pas zichtbaar op je laptop (mits je juiste installatie stappen hebt doorlopen)
Er zit op de Ziggo router en de printer een WPS knop, gebruik die en de printer wordt naadloos opgenomen in het netwerk.
 
De printer heeft verbinding met het netwerk, ik heb een uitdraai gemaakt waarin alles staat, bv procentueel de sterkte , ip gegevens enz.
maar ik bedoel dat tijdens het zoeken naar een nieuwe printer via instellingen laptop hij niet de CANON TS 5050 ziet, hij komt geen printer tegen.

De leverancier blijft maar volhouden dat het te maken heeft met dat de laptop op 5 GHZ staat.??? ik weet niet hoe ik dat kan veranderen in de ZIGGO router.???

dank Kees.
 
Opgelost, de oorzaak bleek in een driver fout te zitten, driver canon ts 5050 geladen voor oud model en bingo het werkt, dus na vele uren bellen proberen helpmij inschakelen en de oplossing is er weer. Allen BEDANKT was weer leerzaam voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan