canoscan Lide 20 driver verdwenen rara

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulyssa

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Ik wilde voor het eerst in 2 weken mijn scanner gebruiken, geeft mijn PC (XP) aan: Nieuwe hardware gevonden. In apparaatbeheer een vraagteken en GEEN STUURPROGRAMMA GEÏNSTALLEERD. Opnieuw installeeren van de driver via de Wizard en de CDRom lukt niet. Nieuwe driver van Canon.nl: lukt ook niet. Andere USB-kabel idem, andere USBpoort idem. Andere PC(laptop), waar ie altijd op aangesloten was, idem
(Het enige dat ik heb gedaan de laatste tijd, is een USBHub verwijderd die niet nodig was maar ik weet niet meer of de Kabel van de scanner daarin zat, zo ja dan is hij er natuurlijk uit overgezet direct in de USBpoort van de PC).
De driver is een .exe met een selfextractor, hij zet de bestanden in Windows-Temp. Is dat goed?

Wie helpt me uit de nood?

in windows temp map heb je er niks aan ,moet je van daar niet setup of install draaien??

als je de scannerkabel inplugt in usb dan gaat hij toch installeren als je de driver zelf installeert via apparaatbeheer/configuratiescherm dan moet het lukken.

En onthoud in de temp map staan TIJDELIJKE bestanden!

als je de scannerkabel inplugt in usb dan gaat hij toch installeren als je de driver zelf installeert via apparaatbeheer/configuratiescherm dan moet het lukken.

En onthoud in de temp map staan TIJDELIJKE bestanden!

Ja, dat laatste wist ik,daarom heb ik ze vervolgens in een map Canoscan uitgepakt en van daaruit de setup gedraaid. Dat lijkt ie te doen maar daarna komt ie toch weer met de wizard 'nieuwe hardware gevonden'
o, ja, Ik heb de setup gedraaid met en zonder de kabel in de scanner en de PC ook diverse malen opnieuw opgestart.

In apparaatbeheer > eigenschappen staat dit:
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Als ik dat probeer, via de CDRom, dan vindt hij niets
De setup van Canon.nl krijg ik blijkbaar ook niet geïnstalleerd

Laatst bewerkt:
misschien kan je op de website van canon de drivers vinden?

verwijder eerst dan weer alles en doe het daarna opnieuw.

ga naar configuratiescherm - hardware - hardware toevoegen.
Sluit de hardware aan en laat zoeken. en selecteer daarna de driver die je hebt gedownload.

ik heb de link nog ff omdat ik niet zeker weet of je ze al hebt gedownload (je was een beetje onduidelijk): http://software.canon-europe.com/

Laatst bewerkt:
verwijder eerst dan weer alles en doe het daarna opnieuw.

ga naar configuratiescherm - hardware - hardware toevoegen.
Sluit de hardware aan en laat zoeken. en selecteer daarna de driver die je hebt gedownload.

ik heb de link nog ff omdat ik niet zeker weet of je ze al hebt gedownload (je was een beetje onduidelijk): http://software.canon-europe.com/

ja, daar had ik hem vandaan (scanner> XP>dutch)
OK ga ik later vanavond proberen.
'Alles' : domme vraag misschien, maar is dat de driver, of moet er nog meer verwijderd

probeer het nu eerst gewoon want ik snap niet meer helemaal wat je aan het doen bent.

staan in het bios de usbpoort wel enable?

ik kom nooit in de bios....., maar ik heb de scanner op die poort gezet en die doet het gewoon. heb je daar wat aan?
Heren helpers: GELUKT. Vraag me niet hoe, maar de aanhouder wint blijkbaar.
Na een paar keer het stuurprogramma te hebben verwijderd plus de programma's die vanaf de CDRom geïnstalleerd waren begon na het opnieuw opstarten van de PC de scanner ineens te ratelen (een genoegen om te horen )
Daarna het stuurprogramma en het scanprogramma geïnstalleerd vanaf de CDROM en hij doetut weer.
Het stuurprogramma op de site van Canon heb ik echter niet aan de praat gekregen.
Jongens, ik kom hier gegarandeerd nog eens terug, ik kan straks niet zonder jullie ;-)))))
Lys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan