CanoScan N340P/N640P

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcpfan

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
Ik heb in 2000 een CanoScan gekocht maar die heb ik pas vandaag een keer aangesloten. Nu ging ik het boekje doorlezen en kwam ik er achter dat bij 'besturingssysteem' alleen Windows 95, 98, NT & 2000 staat. En mijn computer draait op XP dus hij werkt niet. Hij geeft No scan detect (geen scanner gevonden) ,de fout 0×00070800. Verder zegt die nog Unable to open TWAIN source. Pleas check connection and then open again. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Probeer de NT of Win 2000 drivers eens, dat wil ook nog wel eens helpen.

De BIOS kun je vinden als je de PC net aanzet en voordat Windows start, anders ben je te laat en moet je het opnieuw proberen.

Tijdens het aanzetten van de PC en dan na +/- 1-2 sec druk je op: DEL toest of F2 of voor Compaq meestal F10 toets.

Bij de meeste pc zie je tijdens het opstarten nog wel ergens een melding staan.
Probeer even de 3 toetsen stuk voor stuk uit.

Wat moet ik doen?
Ik ging ervan uit dat printer alleen voor Windows 95, 98, NT & 2000 geschikt was, dat bleek dus niet zo te zijn want er zijn XP driver op de Canon website te vinden.
Vergeet mijn reactie dus maar. :o

Het ligt ook niet in de settings van me BIOS. Iemand nog ideeen? Of kan het gewoon niet?

Staan je settings zoals in dat andere topic beschreven op EPP+ECP?
Het gaat om een parallelle aansluiting neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Wat is een parallelle ??? is dat in de USB aansluiting??? Ik ben niet zo goed in computers...

Je vermeld er niet bij of de printer een parallelle of een usb aansluiting heeft daarom ga ik er gemakshalve vanuit de het een printer met parallelle aansluiting betreft.
Wat voor printer het is, staat wel op de doos of in het boekje.
Het ligt ook niet in de settings van me BIOS.
Welke settings had je in de bios gechecked dan, als ik vragen mag?

Je vermeld er niet bij of de printer een parallelle of een usb aansluiting heeft daarom ga ik er gemakshalve vanuit de het een printer met parallelle aansluiting betreft.
Wat voor printer het is, staat wel op de doos of in het boekje.

Welke settings had je in de bios gechecked dan, als ik vragen mag?
QUOTE]

Het gaat hier om een scanner (zie eerste reactie van rhcpfan) maar voor de vraagstelling maakt het gelukkig verder niet uit, die zijn zeker van toepassing. :D

Het is geen usb aansluiting. De scanner loopt via de printer en de printer naar de computer. Mijn printer is een Hewlett Packerd DeskJet 970Cxi (Professional Series). Maar het probleem is dat mijn scanner voor Windows Nt enzo is gemaakt en niet voor XP en daarom werkt die niet maar daar zoek ik een oplossing voor... Ik heb op internet al veel meer mensen gehoort die ook dit probleem hadden en die ook opzoek waren...

Als je nu voor de test eens de scanner rechtstreeks aansluit op de PC ipv via de printer. Dit kan misschien ook een probleem veroorzaken en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Deinstalleer de eventuele scanner software eerst en sluit daarna je scanner rechtstreeks aan. Installeer dan de software nog eens om te kijken of er iets veranderd in de meldingen.

De scanner is niet gemaakt voor NT hoor, boekje kende XP nog niet. De drivers bepalen waar de scanner mee werkt kan werken en niet de hardware. Aangezien er wel XP drivers zijn zou dit dus ook moeten werken.

Ik gebruik zelf een CanonScan FB630P Parallel die volgens mij nog ouder is en deze werkt uitstekend met XP.

Dus het zou wel moeten werken alleen is het even zoeken naar de juiste weg.
Kun je ook aangeven welke scanner je precies hebt want in de kop staat: CanoScan N340P/N640P en dat zijn twee verschillende.

Laatst bewerkt:
Krijg je tijdens installatie geen foutmelding

16 bit Windows Subsystem
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT
The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications.

Die kreeg ik namelijk ook toen ik de driver wilde installeren van mijn scanner.
Dat heb ik toen op de volgende mannier opgelost
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Check even in \windows\system32 of je deze twee bestanden heb staan. Anders deze via de micorosft link terugplaatsen. Dit kan verder geen kwaad en is veilig om te doen want ze horen er te staan.

• Config.nt
• Autoexec.nt

Als je deze link volgt krijg je soortgelijk probleem wel met Windows 95 nog maar oorzaak kan hetzelfde zijn
http://archief.helpmij.nl/showthread.php?threadid=83403

Laatst bewerkt:
Als je nu voor de test eens de scanner rechtstreeks aansluit op de PC ipv via de printer. Dit kan misschien ook een probleem veroorzaken en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Deinstalleer de eventuele scanner software eerst en sluit daarna je scanner rechtstreeks aan. Installeer dan de software nog eens om te kijken of er iets veranderd in de meldingen.

De scanner is niet gemaakt voor NT hoor, boekje kende XP nog niet. De drivers bepalen waar de scanner mee werkt kan werken en niet de hardware. Aangezien er wel XP drivers zijn zou dit dus ook moeten werken.

Ik gebruik zelf een CanonScan FB630P Parallel die volgens mij nog ouder is en deze werkt uitstekend met XP.

Dus het zou wel moeten werken alleen is het even zoeken naar de juiste weg.
Kun je ook aangeven welke scanner je precies hebt want in de kop staat: CanoScan N340P/N640P en dat zijn twee verschillende.

Op het uitleg boekje staan n340p/n640p maar op de scanner zelf staan n340p. Dus het zal wel de n340p zijn. Ik heb de 2 mappen wel en geen foutmeldingen gehad. Van het weekend ga ik is proberen om alles opnieuw te instaleren en de scanner rechtstreeks op de computer aan te sluiten. Erg bedankt dat je er zoveel moeite in steekt! ERG TOF!

misschien heb je al antwoord op je vraag maar zoniet, ik heb eenzelfd scanner en die heeft altijd goed gewerkt op xp. Een kabel op de paralelle poort tussen de scanner en de printer aansluiten en vanaf de scanner naar de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan