Can't connect to local MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik krijg de laatste tijd veel errormails met daarin:
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Weet iemand misschien wat er dan fout gaat en of er wat aan gedaan kan worden?

Ik hed erop gegoogled, maar kon alleen pagina's vinden die deze error zelf hebben ;)

Gegroet,
JB'tje

warom kan ik daar nou niet op komen, 2 kwootjes... :confused: (verder had ik dezelde text ingevoerd)
Ik heb het gelexen, maar snap er weinig van, je moet iets aanpassen in een file... maar, waarschrijnlijk kan ik niet bij deze file (dit is niet lokaal)
en het is ook niet zo dat ik deze foutmelding elke keer zie.... vind het nogal vreemd...... (als iemand er nog wat van snapt hoor ik het graag...)

verder kreeg ik deze error:
Warning: mm_mysql_connect(): User battlesoftime_com has already more than 'max_user_connections' active connections
is er een manier om te kijken hoeveel connecties er zijn met de mysql database, of een manier om te kijken hoeveel er maximaal mogelijk zijn?

Gegroet,
jeffrey

p.s. die laatste error kreeg ik toen er 2 spelers online waren

:8-0:

Als je de MySql server niet lokaal draait, maar bij een host, dan zal die waarschijnlijk de max_connections moeten verhogen.
Veel (goedkopere) hosts hebben een limiet aan het aantal gelijktijdige verbindingen, om zo de load op de server in de hand te houden (je deelt een Mysql vaak met vele andere sites/gebruikers).

@buick: Bedankt, ik snap het...
(beetje laate reactie... :o)

Ik heb nog een vraagje, waarschrijnlijk kent iedereen deze error wel:
Notice: Undefined index: *een variabele* in /data/members/paid/b/a/battlesoftime.com/htdocs/www/*een naam*.php op regel *een regelnumer*

maar wat ik mij dus afvraag is, warom krijg ik deze error... want: Ik ga naar de site (waar deze error vandaankomt) en hij blijkt gewoon te werken, zonder enig probleem....
Ik verwacht dus dat het al fout gaat bij het uitlezen van de database, maar warom krijg ik dan daar niet een error van?

Gegroet,
Jeffrey

Ik weet het ook niet zeker, maar het zou kunnen dat het geen kritieke error is (een error waarbij de php afhandeling gestopt wordt).

De pagina lijkt dan wel te werken, maar kan in de database andere resultaten geven.

De foutmelding lijkt mij iets met een variabele (of de index daarvan) te maken te hebben die niet of niet juist gedefinieerd is. Het kan dus zijn dat de pagina wel werkt, maar de eventuele gegevens niet op de juiste plaats worden opgeslagen.

ja, deze error krijg je b.v. als je dit in een file zet:

PHP:
<?PHP
error_report(E_ALL);

echo $string;
?>

er zal dan gezecht worden dat $string niet gedefinieerd is.
maar, ik heb het dus ongeveer zo:
PHP:
// hierboven ergens contact maken met de database

$query = mysq_query('SELECT kolom FROM tabel') or die('bla. bla. bla');
$gegevens = mysql_fetch_array($query);

echo $gegevens['kolom'];
?>

de ene keer krijg ik wel een error, de andere keer niet.....
is het misschien zo dat tussen het contact maken en het uitvoeren v/d query de database vreemd doet? of is de tijd daarvoor te klein of worden het contact maken en ophalen v/d gegevens daarvoor te snel achter elkaar gedaan?

Gegroet,
Jeffrey

Dat zou niet uit moeten maken. In dat geval wacht de pagina gewoon wat langer. MIsschien dat de fout optreedt als de SQL code een leeg velt teruggeeft.

Maar heb je het al geprobeerd met een WHILE ertussen?

Code:
1 <?  
2 $query = mysql_query("SELECT kolom FROM tabel");  
3 while ($var = mysql_fetch_array($query)){  
4 echo $var['kolom'];  
5 }  
6 ?>

begrijp ik het goed dat hij nu net zo lang doorgaat totdat $var 'TRUE' is?

maar, nee... dit heb ik nog niet voor een 'gewone' query geprobeerd, ik gebruik dit wel als ik meerdere rijen ophaal...

Ik zal gelijk ff kijekn of het dan goed gaat !

Gegroet,
Jeffrey

Ik heb het nu aangepast met while(), maar ik krijg nog steeds error emails binnen.

"Postvak In (182)" oftewel, 182 errors.... allemaal van: 20:06, 20:16, 21:03, 21:04, 21:31

Hetgeen mij opvalt is dat ik continu, wanneer in foutmeldingen binnenkrijg, ik de foutmeldingen van DEZELFDE sites binnenkrijg ! en elke keer weer dezelfde errors.... en dezelfde mails. alleen worden ze met tijdverschil gezonden....

Ik zat er aan te denken of dit alles misschien door een zoekmaschiene veroorzaakt kan worden... want, als er geen contact met de database gemaakt kan worden, dan krijg ik heel andere errors. (en een zoekmaschiene indexeert een host, dus maakt ook contact met elke individuele file, maar als er contact gemaakt word met www.battlesoftime.com/training.php dan ga je naar de index site...)
verder zijn de errors allemaal hetzelfde:
2005-09-12 21:04:22 || Notice: Undefined index: ALLES_creatures in /data/members/paid/b/a/battlesoftime.com/htdocs/www/training.php op regel 129

alleen: ALLES_creatures, de site en de regel (en tijd) veranderen

Weet iemand misschien hoe het komt dat ik elke keer dezelfde errors krijg, en ook ongeveer op dezelfde tijden ! (en ook altijd afkomstig van 4 sites)

Gegroet,

Jeffrey :confused:

Laatst bewerkt:
PHP:
$query = mysq_query('SELECT kolom FROM tabel') or die('bla. bla. bla');
if ( mysql_num_rows ( $result ) == 0 )
{
  die ( 'nuek, geen rijen opgehaald' );
}
$gegevens = mysql_fetch_array($query);

echo $gegevens['kolom'];

PHP:
if ( mysql_num_rows ( $result ) == 0 )
met $result zul je $query bedoelen...

Bedankt masterprut, nog niet aan gedacht....

ik zal het er eens tussenzetten, en kijken of ik nog steeds errors krijg, lijkt mij niet mogelijk, maar bij mij is alles mogelijk....

Gegroet,
jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan