Can't connect to MySQL server on

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een site gemaakt (PHP + MySQL database)
Ik gebruik in mijn db_connect.php de functie mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_password);
waar de variabelen zijn gedefinieerd naar de gegevens van de host (deze zijn per mail naar mij verzonden door de host (active24.nl)

Ik heb mijn site eerst gemaakt op een freewebhost die het altijd heeft gedaan.
Nu mijn site op de active24 host staat krijg ik altijd de volgende error:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'MIJNHOST.MIJNTOPLEVELDOMEIN (4) in /ext/b/bc/MIJNHOST.MIJNTOPLEVELDOMEIN/html/test/db_connect.php on line 12

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Verkeerde ip-adres, gebruikersnaam of wachtwoord kunnen volgens mij de enige oorzaken zijn voor deze foutmelding.

Staat er dan niet gewoon access denied?
Het is trouwens geen ip-adres maar gewoon een link: sh-mysql-03.active24.com (direct gekopieerd van de mail van mijn host)
Ik kan het ook gewoon pingen en zie dan het ip adres (die ik ook heb geprobeerd maar hier hetzelfde verhaal)

Verder gebruik ik de inloggegevens die ook verstrekt zijn door active24 (hiermee kan ik wel inloggen op phpMyAdmin)
en aangezien phpMyAdmin ook gewoon gebruikt maakt van php lijkt mij dat mij dat ook zou moeten lukken :s

dit is het stukje code waar het om gaat (inloggegevens vervangen door nep inloggegevens)
Code:
function db_connect() {
global $database_connection;
$mysql_host = "sh-mysql-03.active24.com";
$mysql_user = "user";
$mysql_password = "password";

if ($database_connection == NULL) {
$database_connection = mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_password);
}

Laatst bewerkt:
The error (2003) Can't connect to MySQL server on 'server' (10061) indicates that the network connection has been refused. You should check that there is a MySQL server running, that it has network connections enabled, and that the network port you specified is the one configured on the server.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/can-not-connect-to-server.html

Misschien moet je een poort meegeven?

Overigens is het vaak zo bij shared hosting dat je als server "localhost" op kan (of dient te) geven.

Ik kan op de site niks vinden van een poort :s
ook localhost of 127.0.0.1 werkt niet.. (dan krijg ik wel een andere error namelijk: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2))

Hoe kan ik er achter komen welke poort ik door moet sturen dan? 8080??

Laatst bewerkt:
Dat over die socket kwam waarschijnlijk omdat je "localhost" toen gebruikte.

De standaard poort van MySQL is 3306

nope :S poort doorgeven werkt ook al niet... Tenminste ik neem aan dat je dit gewoon doet door
Code:
$mysql_host = "sh-mysql-03.active24.com:3306";
Iemand anders nog ideeen?

Gebruik je wel config.php ?, dat is makkelijker bij het bouwen.

<?
$database="id_startpagina";
$server="localhost";
$user="id";
$w8woord="f00be4537";
?>

{include("config.php");

$db = mysql_connect($server,$user, $w8woord);
$result = mysql_select_db($database,$db);
$result = mysql_query("select * from werkstuk where klas=$klas ",$db);
enz.

En dat is in dit geval 213.188.130.120 :)
Code:
PING sh-mysql-03.active24.com (213.188.130.120): 56 data bytes
64 bytes from 213.188.130.120: icmp_seq=0 ttl=50 time=125.378 ms

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan