Can't detect 3D hardware accelerated Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

No452354

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Hallo,

Ik maakte veelvuldig gebruik van Blender icm Windows 7. Na het upgraden naar windows 10 krijg ik de volgende foutmelding van Blender: "Blender-Can't detect 3D hardware accelerated Driver". Nu begreep ik dat de videokaart een nieuwe driver nodig heeft ivm nieuw OS. Alleen kan ik die niet vinden. Als ik google naar recente resultaten van "Intel(R) G41 Express Chipset (Microsoft Corporation - WDDM 1.1) Windows 10" komt hij niet met bevredigende resultaten terug met als resultaat dat ik op dit moment niet kan video-editten.

Het enige wat ik kan bedenken is teruggaan naar Windows 7 maar daar heb ik vooralsnog niet zoveel zin in omdat Windows 10 voor de rest prima bevalt.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Dank voor je snelle reactie. Ik heb geen melding van w10 gekregen. Je antwoord klinkt weinig bemoedigend, daarom toch maar besloten terug te gaan naar w7 vooralsnog. Misschien komt er ter zijner tijd nog een driver beschikbaar voor w10...

Laatst bewerkt:
Niet alle apparaten zijn nog ondersteund door de fabrikant omdat er gewoon weg geen tijd en plaats is om al die duizende apparaten te updaten. Al je echt werkende wilt hebben dan zou ik toch nieuwe hardware aanbevelen. Windows 7 doet het ook nog goed, aangezien jij geen DirectX 12 gaat kunnne ondersteunen xD;

Behalve dat de vernieuwde interface van w10 me wel aansprak heeft het voor mij verder geen meerwaarde omdat w7 op alle fronten netjes z'n werk deed. Ik laat het daar dan ook mooi bij wat dit systeem betreft.

thx voor de input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan