Hallo
Ik heb al een lange tijd last van een vervelend probleem met mijn computer
Dit is een asus mainbord geplaatst in een Cooler master kast .
Als ik de computer aanzet krijg ik een melding te zien:
cant detect tpm device
overclocking failed
press f1 to setup
press f2 to setup default values
Als ik dan in het bios de tpm optie op disabled zet dan is het goed maar al ik dan de volgende dag de pc aanzet krijg ik weer dezelfde meldingen .
Klok en datum staan dan weer op 00:00:00 / 01-01-2002
Ik heb deze pc nooit overgeklokt en ik weet niet waarom ik dan deze meldingen krijg.
Laatst heb ik deze pc weg laten brengen naar een reparatie zaak en die hadden het moederbord batterijtje vervangen maar later kwam deze melding gewoon weer terug
op internet lees ik er ook weinig van.
Deze tpm melding is irritant en ik begrijp ook niet waarom dat is want er zit geen tpm chip op dit mainbord.
Geen idee wat Tpm inhoud.
Mainbord is Asus P5B premium met 2 gig geheugen / processor = intel core 2 cpu 6320 @ 1.86 ghz.
Vga = Nvidia geforce 7600 GS / 256 Mb
Iemand advies wat dit kan zijn?
Ik heb al een lange tijd last van een vervelend probleem met mijn computer
Dit is een asus mainbord geplaatst in een Cooler master kast .
Als ik de computer aanzet krijg ik een melding te zien:
cant detect tpm device
overclocking failed
press f1 to setup
press f2 to setup default values
Als ik dan in het bios de tpm optie op disabled zet dan is het goed maar al ik dan de volgende dag de pc aanzet krijg ik weer dezelfde meldingen .
Klok en datum staan dan weer op 00:00:00 / 01-01-2002
Ik heb deze pc nooit overgeklokt en ik weet niet waarom ik dan deze meldingen krijg.
Laatst heb ik deze pc weg laten brengen naar een reparatie zaak en die hadden het moederbord batterijtje vervangen maar later kwam deze melding gewoon weer terug
op internet lees ik er ook weinig van.
Deze tpm melding is irritant en ik begrijp ook niet waarom dat is want er zit geen tpm chip op dit mainbord.
Geen idee wat Tpm inhoud.
Mainbord is Asus P5B premium met 2 gig geheugen / processor = intel core 2 cpu 6320 @ 1.86 ghz.
Vga = Nvidia geforce 7600 GS / 256 Mb
Iemand advies wat dit kan zijn?