can't find admdll

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Al geruime tijd na het updaten van een service pack voor het besturingssysteem xp pro krijg ik bij het opstarten de melding 'cant find admdll.dll'.
Alles werkt normaal , zodra ik die popup mededeling wegdruk.
Niettemin wil ik daar vanaf. Hoe dat aan te pakken?
Uiteraard ben ik ook wel benieuwd of dat *.dl- bericht kwaad kan.
grt
tom1
 
Heb je een mogelijkheid om bij die melding te bladeren?
Dan kun je de file "aanwijzen".

Hij staat hier:
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
 
bladeren kan niet.
Als ik met die melding de mail open of andere handelingen verricht dan is die melding gewoon verdwenen.
Moet ik wellicht zoeken naar de 386i en die dan openen of zoiets om die melding kwijt te raken?
 
@Paul-rt: Dat hele bestand is geen onderdeel van Windows XP (Prof). Heb het nagekeken, en is geen onderdeel van Sp3 of de normale installatie-software. Ik verbaas me erover dat jij dat bestand wél ergens vindt?

@topic-starter en Paul-rt: Waar het mee te maken schijnt te hebben is RAdmin (oftewel Remote Admin, een hulpprogramma om de pc op afstand over te kunnen nemen).
Kijk/denk eens na of je dergelijke RAdmin software ooit geïnstalleerd had?

Tijs.
 
Ik heb een zoekopdracht gedaan in de pc, en kwam de file op bovengenoemde locatie tegen.
Ik heb idd Remote Admin draaien.
 
ter inkleuring.
de melding heb ik al vele, vele maanden, wat steeds irritanter wordt.
hulp op afstand heb ik toevallig een slordige 14 dagen geleden aan de hand gehad, maar is nooit geslaagd omdat de andere partij er gewoon niet doorkwam. Waar dat op stuk liep? een raadsel.
Het wordt me wel duidelijk dat mijn gestarte discussie niet zo eenvoudig tot een oplossing lijkt te komen. Taaie stof!
grt
tom1
 
Als het goed is heb je een service geïnstalleerd staan (r_server) die nu niet gestart kan worden omdat die .dll niet gevonden kan worden.
Kijk na in Start -> Uitvoeren -> services.msc welke services op opstarttype Automatisch staan (even sorteren op kolom Opstarttype) en nu niet gestart zijn. Ik durf er bijna geld op in te zetten dat daar ook die RAdmin service bij staat (met welke omschrijving dan ook), die wel op Automatisch opstarten staat, maar nu niet gestart is.
Zie je 'm inderdaad, en niet gestart, dan kun je 'm verwijderen. De .dll melding zou je dan ook kwijt moeten zijn bij de volgende herstart.
Verwijderen zou op de volgende manier moeten werken:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc delete r_server

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,:d
Bingo!
Het was inderdaad het door jou veronderstelde probleem van r_server die op automatisch stond maar niet was gestart. Ik heb het verwijderd. Als terugmedling kreeg ik (sc) deleteservice success. ik neem aan dat het daarmee succesvol is gedemonteerd.

Probleem is dus opgelost.
Nog een nagekomen vraag: ik ben nog nooit op services.msc geweest.
Is het nu zo dat ik daar een heleboel prgramma's uit de stand automartisch kan halen en die dan later handmatig opstart als ik haar nodig heb. Dus bijvorbeeld de office pakketten ed. Dat zou volgens mij. behoorlijk in snelheid schelen bij het opstarten? Zou je daar nog antwoord op weten te geven?
vr grt en dank voor de eerste hulp
Tom 1
 
Het klopt dat services op automatisch opstarten gezet kunnen worden en daarmee automatisch met Windows gestart worden, maar Office en andere programma's kunnen alleen automatisch gestart worden bij je aanmelding op Windows.

Zie dat hier dus een onderscheid is: Servicees starten (automatisch) onafhankelijk van aanmelden (als opstarttype Automatisch is ingesteld), Office c.s. starten (automatisch) bij aanmelden (als dat zo ingesteld staat).

Wat je kunt doen is het volgende (=autostartende programma's niet laten opstarten):
Doe daarna het volgende:
1. Start Autoruns. Ga naar Options, en vink alles uit, maar vink aan: Verify Code Signatures
2. File -> Refresh . Wacht totdat de rescan klaar is.
3. In het tabblad Logon van Autoruns, en daar dan alleen in de secties:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
mag je zaken gaan uitvinken die je niet automatisch met inloggen gestart wilt hebben. Alle andere secties van Autoruns moet je met rust laten.

Als je denkt dat je ook nog wat wilt besparen met de services, kijk dan hier voor wat suggesties die je kunt proberen als Handmatig opstarten of Uitgeschakeld. Dit zijn gevaarlijke stappen, weet dus wat je doet...
Richt je echter eerst op die zelf-startende programma's hierboven. Als dat voldoende tijdsbesparing oplevert, laat dan de services met rust.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hoi Tijs,
na veel wikken en weken ben ik er aan begonnen via autoruns.
Voorzichtig enkele zaken uitgezet, na het goed lezen van je handleiding. Maar ik heb niet het idee dat ik veel winst heb geboekt.
je waarschuwde al dat het tricky business zou kunnen zijn. Durfde daarom ook niet goed om verder te prutsen.
Na het oplossen van het eerder dll probleem waren er ineens een aantal storende zaken ook verdwenen zoals het slecht verbinding leggen met mijn draadloze netwerk
Heb daarna ook gekeken op je laatste link. Wederom wilde ik het risico niet lopen zaken, die eindelijk goed lopen, te verspelen.
Voelde allemaal een beetje aan of dit sleutelen voor gevorderden was.
Nietteming dank voor de bijscholing.
vr
grt
tom1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan