can't find NTP time

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2001
Ik heb sinds gisteren een sweex wireless lan (Sweex LB 200010) geinstalleerd in combinatie met Chello. Op dit moment hangt er nog uitsluitend een desktop aan. Probleem is nu dat ik bijna geen online game meer kan spelen. Bij veel servers krijg ik de melding "login timed out". Als ik in het security log kijk van de router staat daar veelvuldig "can't find NTP time " Op de site van sweex vind ik eigenlijk niets over dat onderwerp.

Surfen gaat op zich goed, alhoewel ik het gevoel heb dan het met een gewone UTP kabel allemaal wat sneller en stabieler is.

Dat van de NTP heb ik inmiddels opgelost, maar had helaas niets met het inloggen op gameservers te maken.

Voor alle duidelijkheid: Als ik dus probeer om bv MOHAA MP te spelen kan ik bijna niet inloggen op gameservers, ook bij BF 1942 heb ik dat. login geeft veelvuldig "timed out"en ook het ophalen van de serverlijst gaat tergend langzaam. IK heb zelf het idee dat ik iets aan mijn router instellingen moet wijzigen maar ik weet niet wat ??!!

Hoogstwaarschijnlijk zal wat instellingen aan de NAT tabel moeten aanpassen. Ikzelf gebruik ook een router en in de documentatie staat iets over de noodzaak om de NAT tabel aan te passen als je online games en dergelijke wilt spelen. Online games vereisen nogal eens specifieke poorten. Aangezien ikzelf geen online games speel weet ik niet wat de instellingen zouden moeten zijn, maar je weet in ieder geval in welke richting je moet zoeken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan