Canvas

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten54321

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Hey,

Ik wou graag beginnen met het maken van games met canvas ik heb al ervaring met javascript en html.
Is he goed om te beginnen met html5 canvas en javascript om games te maken of zou ik beter naar java, c, c#, delphi, c++, php e.d. gaan?
Het liefst zou ik een gemakelijke taal willen hebben die op javascript lijkt.
Als je een goede taal weet zeg hem dan! :D

Bedankt iedereen!!! :D

Games maken is niet de makkelijkste kant van het programmeren. Maar nu je toch bezig bent met Javascript, en je wilt gaat een game bouwen, kijk eens op m'n site. Er staan wat tutorials op om een javascript game te bouwen met canvas.

Daarnaast: Javascript is een stuk makkelijker dan enig andere taal die je genoemd hebt. Uiteraard kan je in deze talen 'beter' games maken, maar dat is dus lastiger, en kan niet op het internet gespeeld worden zonder download!

Games maken is niet de makkelijkste kant van het programmeren. Maar nu je toch bezig bent met Javascript, en je wilt gaat een game bouwen, kijk eens op m'n site. Er staan wat tutorials op om een javascript game te bouwen met canvas.

Daarnaast: Javascript is een stuk makkelijker dan enig andere taal die je genoemd hebt. Uiteraard kan je in deze talen 'beter' games maken, maar dat is dus lastiger, en kan niet op het internet gespeeld worden zonder download!

Je hebt een zéér goede site!!! :D
Bedankt!
Maar waar moet ik beginnen? :/
Mijn Engels is niet zo goed ik heb al veel gelezen op je site maar mijn niveau is nog niet zo hoog.

Maar toch bedankt! :D

Laatst bewerkt:
Nou, beginnen kan bij #1. Overigens kan je eens proberen de URL in google translate te stoppen; niet het beste Nederlands dat er is, maar het is wel te doen denk ik. De stukjes code gaan er wel 'kapot' van.

Ohja, en het is handig als je eerst wat basis-kennis van Javascript en HTML hebt. Zonder deze kennis haal je het nooit; je kan niet een appeltaart bakken zonder dat je weet hoe je het deeg moet maken! Er zijn aardig wat tutorials te vinden online; meeste zijn echter wel Engels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan