capaciteit externe schjf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
ik heb een schijf gekocht van 750 gb maxtor, maar nu iik hem aangesloten geeft hij 698 gb weer
is dit normaal of hoe zit dit?????

groet
jack009

Dit is zeer normaal. Het heeft er iets met te maken dat 1024 KB = 1 MB en winkels rekenen maar met * 1000. Of zoiets tog. maar ik vind dat er bij jou wel redelijk veel afgaat. Bij mijn externe van 500 GB gaat er maar 35 GB af.

Dit is zeer normaal. Het heeft er iets met te maken dat 1024 KB = 1 MB en winkels rekenen maar met * 1000. Of zoiets tog. maar ik vind dat er bij jou wel redelijk veel afgaat. Bij mijn externe van 500 GB gaat er maar 35 GB af.

ok bedankt voor de uitleg, zou dus wel kunnen kloppen als ik door reken naar 750 gb
als er 500 gb 35 afgaat dan zou er bij die zelfde verhouding 52,5 gb eraf gaan bij 750 gb

nou ik mis inderdaad 52 GB

ik blijf het veel vinden of de winkeliers spiegelen het ons verkeerd voor beter gezegd..

nogmaals dank

gr

jack

Dat zijn de winkeliers niet, maar de fabrikanten. Daarnaast is je besturingssysteem ook van invloed.
Fabrikant 1000MB = 1GB
Windows 1024MB = 1GB.

Om maar een simpel voorbeeld te geven.

Dat zijn de winkeliers niet, maar de fabrikanten. Daarnaast is je besturingssysteem ook van invloed.
Fabrikant 1000MB = 1GB
Windows 1024MB = 1GB.

Om maar een simpel voorbeeld te geven.

OK

bedankt voor de uitleg

groet

jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan