capaciteit HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

eQuation

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Mensen,

In mijn net opnieuw geïnstalleerde MediaCenter zit een HDD van 500GB waar effectief 467Gb van over is (werkelijke grootte).

Nu is de schijf op WS7 HP en wat progjes na geheel leeg. Er staat geen data op, omdat ik nog een nieuwe partitie wil maken hiervoor.

Echter blijft het systeem aangeven dat van C er een goede 75Gb(!) bezet is. Ik zou alleen niet weten waar dat in zit. Al meerdere malen de mappen doorlopen en ik vind niets.

Nu zal WS7 best wat vragen, de map Windows is bijna 12Gb, maar dan nog heb ik een 63Gb onverklaarde ruimte bezet op C.

Ik heb via de Minitool Partition Wizard al gekeken en er is alleen een C momenteel. Niet eens een recovery partitie...

Iemand een idee waar al die GB'tjes heen gaan? Of kent iemand een tooltje om te zien waar, wat staat?!

BEDANKT ALVAST!

Laatst bewerkt:
Hey, je kan eens kijken waar alles inzit met Treesize free
Downloaden hier

Succes

@pederoco; dank! Die software ga ik proberen. :thumb:

Laatst bewerkt:
Inmiddels Treesize laten draaien, vindt een 23Gb terug van de ruim 77Gb. "Mis" dus nog altijd een goede 50Gb.

Iemand een idee??? Zie ter volledigheid een printscreen van Treesize en de Eigenschappen van C.

Eventuele oplossingen zijn zeer welkom!

Bedankt!

Bijlagen

• Gebruik HDD.jpg
    Gebruik HDD.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 29
Kan het toch niet in die recovery zitten?
Die staat wel aangegeven bij Treesize.
Anders weet ik het ook niet zo gauw.

Geen idee. 50Gb in een recovery??

Vraag andersom; hoe herstel je dit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste twee berichten verwijderd.

Het mag duidelijk zijn dat het niet in de GB of Gb zit. De topicstarter hoeft niet te gaan schelden om het duidelijk te maken.;)

Laatste twee berichten verwijderd.

Het mag duidelijk zijn dat het niet in de GB of Gb zit. De topicstarter hoeft niet te gaan schelden om het duidelijk te maken.;)

@crash

Helder dat je het e.e.a. verwijderd. Prima zelfs. Ik wilde je een PM sturen, maar dat kan blijkbaar niet. Wil je je laatste zin weghalen. Ik had niet de intentie met tekens "schelden" aan te geven, maar frustratie. Als je me zou kennen zou je beter weten!

Je mag deze toevoeging ook verwijderen aangezien het allemaal zo offtopic is.

Btw, een idee hoe ik Woutertjuh88 persoonlijk kan benaderen?

ik denk dat systeem herstel er mee te maken heeft als die aan staat want die slurpt ook heel erg veel ruime van je hdd

Je geeft aan "als die aanstaat". Dat impliceert dat je het ook uit kan zetten toch? Show me the button! :p

Een recovery zou niet meer dan een 15Gb moeten zijn toch? Is dan nog steeds geen verklaring waarom er een ruime 50Gb "weg is".

Ander idee; als ik de schijf nou volledig opnieuw formatteer? Zou dat werken?

Als ik dat doe twee vragen:

Formatteren kost je alle gegevens; nu gaat het om C:, dus als ik die formatteer is ook het OS weg, is dan opnieuw mijn WS7HP disc erin stoppen voldoende om de boel weer te "herstellen" (opnieuw installeren dus). Ik heb ook een hersteldisc, zou ik die ook kunnen draaien?

Ik bedoel dus, als C echt leeg is, herkent het systeem dan wel installatie discs?

Laatst bewerkt:
Waarom nog steeds dat citeren ondanks dat Crash dat heeft vermeld dat dat niet gewenst is?

Ik heb mijn berichten verwijderd. Ik geef toe dat ik niet goed gekeken heb. Ik haalde ook bits en bytes door elkaar.
Mijn excuses!

Nog even een reactie op je vraag:
Enige wat me nu te binnen kan schieten(mits je updates hebt geinstalleerd) is dat een kopie/backup van de updates(van Windows) nog in een map staan(dit gebeurt dacht ik standaard). Maar dat kan nooit zoveel GB zijn!

Laatst bewerkt:
zit ik net een heel verhaal aan jou te typen Wouter, met respect, zie ik je antwoord.

Even de neuzen dezelfde kant op: ik waardeer je inbreng 100%, ik werd alleen gefrustreerd van het feit dat je mijn werkelijke vraag niet zag. Je antwoorden op zich zijn helder. Bemoei je dus vooral (en graag) met het onderwerp zelf!!

Goede opmerking aangaande updates. Het is een schijf die ik onlangs van een WS7 (clean install) heb voorzien, na Vista. Partities verwijderd (minitool) en daarna de clean install.
Doel je op oude updates? Ik vind namelijk de hoeveelheid idd raar. Het zijn teveel Gb's die "weg" zijn. Ik kan tevens geen recovery gegevens vinden.

Jij een idee? En anders, mijn eigen idee om C te formatteren en wederom een clean install?? Is dat wat?
Zou er bij de laatste format iets mis gegaan kunnen zijn waardoor niet de volledige capaciteit beschikbaar is (noem maar iets raars, weet niet eens of dat kan).

+1 trouwens voor je laatste reactie en excuses mijnerzijds voor de primaire reacties!

Kun je hier ook een screenshot van Schijfbeheer plaatsen ?

Laten we het niet meer over de discussie hebben, verder met de vraag:

Ik zat net op de chat, en sprak met @dnties over jouw probleem. Hier antwoorden van hem:
[22:16:26] dnties > Woutertjuh88: maar goed, ik denk dat ik voor die kerel in het HDD-verhaal wel een verklaring heb.
[22:16:52] dnties > Woutertjuh88: dus óf dubbeltellingen van de Side-By-Side map van Windows \windows\SxS map
[22:17:35] dnties > Woutertjuh88: of toch gewoon in de herstelpunten \System Volume Information
[22:17:54] dnties > Woutertjuh88: of in "Vorige versies" (ook in \System Volume Information)
[22:17:56] Woutertjuh88 > dnties: kan het ook nog zijn van updates? (kan nooit zoveel GB zijn maar wel iets...)
[22:18:47] dnties > Woutertjuh88: windows updates komen in de \windows\SxS map terecht....

Misschien heb je er iets aan.

Had je trouwens bij je installatie van Windows 7 de schijf geformateerd of hem over Vista heen gezet? Als het laatste zo is dan zal de oude Vista nog ergens staan. zie: [22:17:54] dnties > Woutertjuh88: of in "Vorige versies" (ook in \System Volume Information)

Laatst bewerkt:
@Woutertjuh88 en @dnties > GEWELDIG!!!! Het is opgelost. Alle verloren GB's zaten in de herstelpunten!! Ik heb even op dit forum gezocht en gevonden hoe je die herstelpunten kan opruimen. Deze aktie uitgevoerd en jawel.... beschikbare ruimte 431GB (+11GB laatste herstelpunt, + 23GB gevonden data en progjes = 465GB).

Heel relaxt dat dit opgelost is!! Bedankt heren!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan