JeffreyIJbema
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2014
- Berichten
- 13
Beste Excel Experts,
Ik heb dit al een tijdje liggen en kom er helaas niet uit.
Ik moet namelijk dagelijks een planning maken voor de organisatie waarvoor ik werk.
Echter gebeurd dat nog steeds handmatig en dat kost veel te veel tijd.
The Case:
Ik heb digitaal in Excel een Planbord/Kleurenschema gemaakt. Het liefst zou ik alleen deze willen wijzigen/invullen. Hierin vindt je Activiteiten, Tijden, Organisaties en Medewerkers in terug.
De activiteiten en tijden staan altijd vast in het planbord en zullen nooit gewijzigd worden.
Het enige wat gewijzigd moet worden, staat in het stukje Legenda op het tabblad “Planbord”: namelijk; De organisatie namen (in het voorbeeld “Bedrijf1” en “Organisatie2”) en de Medewerkers namen (in het voorbeeld “Instructeur1” en “Instructeur2”)
Nu wil ik graag nadat het planbord ingevuld is, dat er automatisch een klaarzet- en opruimlijst en scorelijsten worden gegenereerd door Excel (zie tabblad Klaarzet- en opruimlijst, Scorelijst1 en Scorelijst2).
Opruim gedeelte onderaan in het Planbord
Het zou ook mooi zijn als het gedeelte opruimen automatisch ingevuld kan worden, onderaan in het tabblad “Planbord”. Bedrijf1 gebruikt Activiteit 5 als laatste. Aan Bedrijf1 is Instructeur1 gekoppeld. Instructeur1 dient dan ook Activiteit 5 op te ruimen.
Tabblad Klaarzet- en opruimlijst
In dit tabblad is terug te vinden hoe laat een activiteit nodig is en hoe laat activiteit opgeruimd kan worden. Daarbij wordt ook aangegeven welke instructeur de activiteit moet opruimen.
In theorie lijkt met dit mogelijk, in de praktijk weet ik niet waar ik moet beginnen…
Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen, mondeling is het namelijk een stukken makkelijker uit te leggen
In de bijlage vindt je het excel document uiteraard zonder de formules.
Mijn vraag is natuurlijk kunnen jullie mij helpen met de juiste formules?
Mvg,
Jeffrey
Ik heb dit al een tijdje liggen en kom er helaas niet uit.
Ik moet namelijk dagelijks een planning maken voor de organisatie waarvoor ik werk.
Echter gebeurd dat nog steeds handmatig en dat kost veel te veel tijd.
The Case:
Ik heb digitaal in Excel een Planbord/Kleurenschema gemaakt. Het liefst zou ik alleen deze willen wijzigen/invullen. Hierin vindt je Activiteiten, Tijden, Organisaties en Medewerkers in terug.
De activiteiten en tijden staan altijd vast in het planbord en zullen nooit gewijzigd worden.
Het enige wat gewijzigd moet worden, staat in het stukje Legenda op het tabblad “Planbord”: namelijk; De organisatie namen (in het voorbeeld “Bedrijf1” en “Organisatie2”) en de Medewerkers namen (in het voorbeeld “Instructeur1” en “Instructeur2”)
Nu wil ik graag nadat het planbord ingevuld is, dat er automatisch een klaarzet- en opruimlijst en scorelijsten worden gegenereerd door Excel (zie tabblad Klaarzet- en opruimlijst, Scorelijst1 en Scorelijst2).
Opruim gedeelte onderaan in het Planbord
Het zou ook mooi zijn als het gedeelte opruimen automatisch ingevuld kan worden, onderaan in het tabblad “Planbord”. Bedrijf1 gebruikt Activiteit 5 als laatste. Aan Bedrijf1 is Instructeur1 gekoppeld. Instructeur1 dient dan ook Activiteit 5 op te ruimen.
Tabblad Klaarzet- en opruimlijst
In dit tabblad is terug te vinden hoe laat een activiteit nodig is en hoe laat activiteit opgeruimd kan worden. Daarbij wordt ook aangegeven welke instructeur de activiteit moet opruimen.
In theorie lijkt met dit mogelijk, in de praktijk weet ik niet waar ik moet beginnen…
Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen, mondeling is het namelijk een stukken makkelijker uit te leggen

In de bijlage vindt je het excel document uiteraard zonder de formules.
Mijn vraag is natuurlijk kunnen jullie mij helpen met de juiste formules?
Mvg,
Jeffrey
Bijlagen
Laatst bewerkt: