Caps Lock uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jossos

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Elders in het forum las ik iets over de ergernissen van de win-toets. Hier is er nog één: Caps Lock.

Ik kan niet blind typen en als ik op m'n scherm kijk na een stuk getypt te hebben staat ineens een hele zin in hoofdletters. Hoe kan je deze knop uitschakelen?

Uit frustratie heb ik de knop er wel eens afgehaald, maar dan zit er nog steeds dat pieletje en ook dat weet mijn vinger moeiteloos te vinden!

Voor Windows XP kan je ook :

configuratiescherm->landinstellingen->tabblad talen->details->toetsinstellingen->caps lock uitschakelen door en dan jouw keuze.........

Suc6 !

Geplaatst door gast0225
Voor Windows XP kan je ook :

configuratiescherm->landinstellingen->tabblad talen->details->toetsinstellingen->caps lock uitschakelen door en dan jouw keuze.........

Suc6 !

Mijn systeem is trouwens Windows XP pro (Engelse versie)

Ik snap het niet helemaal. Heb gedaan wat je schreef, maar krijg de volgende opties:

"To turn off CAPS LOCK"....en dan twee radio buttons
"Press the CAPS LOCK key" en
"Press the SHIFT key"

Als ik de laatste optie kies gaan caps aan als ik op CL druk en pas weer uit als ik op SHIFT druk. Wat ik wil is die hele functie weg.

Oh ja, dank je voor het hartelijke welkom! Wat een tof forum.

En poeh wat een snelle reactie!

De Helpmij is overwegend erg snel, veelal binnen 5 a 10 minuten de eerste suggesties voor een gemeld probleem. :D

Gaat niet altijd zo snel hoor... soms zijn vragen echt lastig.

Deze gewoon even gegoogled
Deze oplossing ziet er wel aardig uit.

Haha Withaar, dit werkt!

Wel stom dat Windows deze functionaliteit niet zelf biedt.

Bedankt

Misschien nog wel interessant om te melden is dat Withaars oplossing, zie: http://www.brainsystems.com/capsunlock/
het volgende effect heeft:

Na installeren heeft de knop Caps Lock dezelfde functie als SHIFT. Dus als je CL ingedrukt houdt, krijg je hoofdletters, laat je het los dan gewoon weer kleine letters.

je kan ook gewoon met Shift + F3 de hoofdletters veranderen in kleine en andersom :)

betreffende tekst selecteren en Shift + F3 indrukken. Voila! (werkt geloof ik alleen in Word/Office)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan