captcha

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snulk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Mijn website heeft de laatste tijd last van "spam".
Ik heb een contactformulier en een of andere Rus (of robot) vindt het leuk om iedere ochtend dat formulier met troep te vullen en mij te sturen.

Nu heb ik weleens gehoord van Captcha. Dat je eerst een sommetje moet maken voordat je iets kunt verzenden. Of letters over typen.

Valt dat in te bouwen in een bestaand formulier?
Of moet ik een nieuw formulier laten maken. Liever doe ik het zelf als ik die code ergens kan vinden.

Graag hoor ik van jullie.

Gr.
Jos

Hoi,
PHP, HTML,Drupal,Joomla,Worldpress?
Valt dat in te bouwen in een bestaand formulier?
Bekijk deze eens,met een kleine inspanning en zonder kennis van PHP kan je dit zelf (zelf getest)
http://www.fastsecurecontactform.com/download
Of moet ik een nieuw formulier laten maken. Liever doe ik het zelf als ik die code ergens kan vinden.
Hier heb je er nog eentje met een scriptje (ken ik zelf niet)
https://www.boutell.com/newfaq/creating/captcha.html
Suc6

Pff...wel erg ingewikkeld hoor

Zo eenvoudig is het blijkbaar niet.

Toch bedankt,

Jos

Misschien vertellen waar je website op draait? Of heb je deze helemaal zelf gemaakt, of gebruik je Wordpress?
Is dat het laatste dan is het simpel op te lossen.

Heb je de website zelf gemaakt, dan zul je toch je eigen gemaakte formulier aan moeten passen. Op internet is vast wel een goede handleiding te vinden.

heb de site laten maken door een professional.
Het is pure HTML volgens mij.

Jos

Als je hem hebt laten maken, zou ik die persoon/bedrijf benaderen. Die moeten dat dan voor je oplossen. Logisch toch.

Als het echt een professional is verbaas ik mij dat dit niet standaard gerealiseerd is.
Moet voor hem 5 minuten werk zijn.

ik wil het liever zelf doen, want heb geen contact meer met hem.
Daarom stel ik de vraag ook in dit forum.

Ik had gedacht dat het een stuk HTML zou zijn dat ik kan inplakken in mijn code van het contactformulier.

Als mijn "professional" het in 5 minuten zou kunnen doen, kan ik het toch in 10 minuten? :rolleyes:

Nou, dan moet je wel weten hoe de website is gemaakt.

Je weet niet eens zeker of het pure html is. Wie is de hosting? En kan je bij de files en alles?

Ja hoor heb alle files.
En ik verander ook regelmatig wat.
Uploaden via FTP programma lukt me allemaal wel

Als je info@ jouwdoemin.nl gebruikt heeft captcha geen nut. Spam wordt sowieso naar info@ gemaild.

Als je echt pure html wilt gebruiken zet dan dit vlak boven <input type="submit" .....> in je formulier.

Code:
<label for="mens" style="margin-top:10px">Als ik drie bij vier optel krijg ik</label>
<input name="mens" id="mens" style="margin-top:10px" required="required" pattern="7">

* pattern="..." heeft alleen support in recente browsers. Bij de Safari browser kun je zonder goed antwoord toch het formulier verzendnen.

*** net dit gemaakt, kan je ook in de html zetten.
Code:
[COLOR="#0000CC"]<form ......>
........[/COLOR]
<label id="menslabel"  for="mens"></label>
<input id="mensinput" name="mens" type="text" onkeyup="MensOrBot(this.value)">
[COLOR="#0000CC"]<input id="[U]submit[/U]" type="submit" value="....." [/COLOR]disabled="disabled"[COLOR="#0000CC"]>
</form>[/COLOR]

<script type="text/javascript">
var getal1 = Math.floor((Math.random()*10)+1);
var getal2 = Math.floor((Math.random()*10)+1);
document.getElementById("menslabel").innerHTML = "Resultaat van "+getal1+" keer "+getal2+" is ";
function MensOrBot(v) {
  document.getElementById("[U]submit[/U]").disabled = (v != (getal1 * getal2));
}
</script>

Als input id="submit" een andere id heeft dan moet je dit aanpassen in de javascript code.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Als je info@ jouwdoemin.nl gebruikt heeft captcha geen nut.

Dit gebruik ik inderdaad dit e-mail adres.

Dus het heeft allemaal geen nut..? Ik moet maar accepteren dat kwaadwillenden mij spammen via contactformulier

gr.
Jos

Spammers mailen meestal direct naar info@ (dus niet via het formulier) omdat dit emailadres bij veel websites wordt gebruikt.

Als op jouw website alleen via het formulier wordt gespamd dan kun je de onderste oplossing uit #11 gebruiken.
Ik heb met een zwarte kleur aangegeven wat je moet toevoegen. Wat blauw is heb je al in je formulier staan.
Als id="submit" bij jouw een ander woord is dan moet je beide onderstreepte woorden veranderen in het woord dat in jouw formulier staat.

Suc6.

De spam komt alleen via contactformulier, dus ik ga je oplossing proberen.

Dank je.

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan