Card Reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Berichten
308
Hallo,

Op mijn pc zitten achterop 2 USB-poorten, maar omdat dit nogal onhandig is heb ik een card-reader aangeschaft. Deze moet ik aansluiten op de USB-aansluiting op mijn moederbord. Dit heb ik gedaan maar de reader doet het niet! Het powerlampje brandt niet eens. Het kan niet aan het apparaat liggen, want die heb ik al omgeruild omdat ik dacht die het niet deed. In mijn BIOS heb ik de usb-optie op All Enabled gezet (kon kiezen per twee usb poorten, geen van allen, of allemaal).
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. Hopelijk is het niet mijn moederbord...

Groeten,

Michiel
 
Hoi,

Even eerst wat info weten
Welke merk / type card reader heb je?
en welke OS heb je?
 
Ik dacht even dat het kon zijn dat deze card reader een eigen voeding had, maar na wat zoeken blijkt dat niet het geval te zijn, dus deze optie vervalt al.

Maar je geeft ook aan dat de Powerled niet brand, dan kan het volgens mij alleen zijn dat de connector verkeerd om op het moederbord is geplaats.
Je zou dit nog even kunnen checken a.d.h.v. de handleiding.
Mocht dit wel goed zijn, dan houd is het voor mij ook even een raadsel.

gr. robbie32

edit/

ik zag ik de manual dat er ook nog een bracket bijgeleverd is met een 2-tal extra usb poorten (dus 4-totaal aan de achterzijde v/d pc) met een 4 tal ledjes... werkt deze poort wel goed eigenlijk??
 
Laatst bewerkt:
Die twee heb ik losgehaald en doorvoor in de plaats de cardreader erop gezet. maar die werken ook niet inderdaad (nooit gebruikt :))
In m'n hardware overzicht van het configuratiescherm staan wel 4 poorten, waarvan twee met een intel driver (dat zullen de twee zijn die het doen) en twee die USB Root HUB heten.
Zou mijn moederbord kapot kunnen zijn?
 
Als ze bij je windows omgeving wel vermeld staan zonder uitroeptekens, dan kunnen dat de 2 usb poorten zijn welke vast op je mobo zitten.
Als je geen verdere uitroeptekens of rare opmerkingen ziet staan dan is er inderdaad een kans dat de JUSB1 defect is. (in je bios staan ze wel aan??)
Dan zou ik op dit moment ook niet een oplossing weten.

gr. robbie32
 
Hoe kan je zien of ze in je BIOS allemaal aan staan? Naast het feit dat usb op "all enabled" staat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan