Cardbus past niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Hallo,

ik heb het idee dat ik heel dom bezig ben maar toch zit ik vast bij het installeren van een draadloos netwerk. De wireless LAN cardbus card die ik gekocht heb past niet in m´n laptop. Ik dacht dat zo´n dingen universeel zijn?
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, Dell inspiron 1300, en een nieuwe sitecom router inclusief 2 cardbus cards. De card gaat maar halverwege in het slot. Het lijkt alsof er iets voor zit.
De cardbus cards zijn IEEE 802.11b. Ik neem aan dat een Dell laptop hiermee om kan gaan?

Als er al een kaart in zit zou ik deze er eerst uithallen en dan opnieuw proberen.

Als ik bij de speificaties van de laptop kijk, moet dat zeker kunnen.

Ze verkopen hem zelf ook met de volgende kaart:
Dell™ Wireless 1370 802.11b/g Mini PCI Card

Dus dan denk ik dat het toch moet passen.
Zit er niet iets ander in (ze leveren namelijk een dummy_bay af fabriek erin)

De laptop heeft echter maar 1 slot, dus je moet wel opletten met de hoogte van de kaart.
Dus alleen ExpressCard/34 of ExpressCard/54 er inplaatsen

Nee er zit niets anders in.

En ik heb ook niet de optie om er iets uit te halen of iets te ontgrendelen. Het lijkt ook alsof de magneetstrip smaller is dan de kaart zelf.

Ik ben er uit. De laptop die ik gekocht heb heeft een Express card slot. Dit is blijkbaar de toekomst. Volgens Dell heeft over een tijdje iedere laptop zo'n slot en gaan de 'brede' sloten er uit.

Nu ga ik wel een wireless USB adapter kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan