Cardreader (H:) verdwenen !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sadiek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2005
Hallo daar,
Toen ik vandaag wat foto's van mijn Compact Flash kaart naar mijn Medion pc wilde zetten ontdekte ik dat CF snelkopppeling was veranderd in eeen vraagteken.
Bij het dubbelklikken krijg ik een geel uitroepteken en word er gemeld dat de multicardreader (H:) niet gevonden kan worden.

Kan dit gebeurt zijn n.a.v. het installeren van service pack 2?

Ik heb systeemherstel toegepast en service pack 2 ongedaan gemaakt maar ook dit mocht niet baten.

Wat nu ???
Bied er iemand licht in de duisternis?

Probeer eens de USB poorten te verwijderen in apparaatbeheer, opnieuw opstarten en windows zal de hardware opnieuw gaan herkennen en installeren.
Misschien dat het werkt, meer opties heb ik niet helaas.

De cardreader stond wel in het rijtje Hardware. Hij stond tussen de USB apparaten( weet ik veel???)
Als ik deze aanklikte stond hij omschreven als onbekend apparaat.

Via uw tip dat ik de USB poorten eruit moest gooien via apparaatheheer, zodat hij wellicht vanzelf opnieuw geinstalleerd zou worden kreeg ik eindelijk een idee waar ik moest zoeken.

Helaas mocht dit niet baten.
Uiteindelijk heb ik besloten de kast open te trekken en ouderwets te gaan sleutelen.
Het stekkertje van de cardreader losgegooid. uitgezet en opnieuw opgestart.
Zonder het apparaat geen opstartproblem.
Daarna weer opgestart met stekkertje weer vast en toen ging hij hem wel weer "zien".

Eind goed al goed.
In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken.

Mooi dat het weer werkt. :)
Vreemd dat de reader zomaar ineens verdwenen kan zijn.
Ik heb het ook een keer gehad waarna de volgende dag de reader spontaan weer in apparaatbeheer verscheen.
Erg vreemd.

Hetzelfde probleem!

Hoi

Ik heb het zelfde probleem.
Geen enkele verwisselbaar camera schijfje is meer benaderbaar of zichtbaar! Bij apparaatbeer staat een uitroepteken bij usb massaopslag.

Ook ik heb al verwijderd en opnieuw opgestart. maar het mocht niet baten.

Zelfs als ik mijn pc opstart duurt het ineens ongeveer 10 tot 15 minuten voor ie klaar is met opstarten. Het logo van "pentium 4 inside" blijft dan op het scherm zichtbaar.

Aangezien ik niet zo technisch ben en ik het dus ook niet zie zitten om de kast open te schroeven wil ik dus vragen of iemand niet nog een andere oplossing heeft?

nogmaals, ik ben een mega leek, dus ALS je tips hebt graag wel in kleutertaal haha

help!
alvast bedankt!

Ik heb ook dat probleem...

Als er iemand een eenvoudige manier weet... graag...

Ik heb de Medion MD8083

Vreemd

Het is bij mij niet opgelost.
Maar wat ik nou gedaan heb????
ik weet het niet

Ik ging de kast maar eens openen.
Kijken of ik daar iets kon zien.
Alles losgekoppeld. Alle kabels enzo
Maar ik kreeg die kast dus niet open omdat ik zo a-technisch ben. DUs ik maar weer alles aangesloten en toen deed alles het weer!

Misschien het proberen waard om alles er eens af te halen en weer aan te sluiten?

groeten en succes

het is dus WEL opgelost

Sorry
Mijn probleem is dus WEL opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan