Cardreader(s) VERDWENEN!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vampie

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Van de een op andere dag is mijn CF reader in mijn computer niet meer zichtbaar/benaderbaar. Dit geld ook voor de SD/MMC, Smart Media en de Memory Stick.

Zou een windows update daar mee te maken hebben?

De vraag is al reeds eerder gesteld maar er is nog niemand geweest die de oorzaak en de oplossing weet.

Wie o Wie weet de oorzaak en de oplossing?

De oorzaak is waarschijnlijk een of andere update, of installatie.

De oplossing is de drivers opnieuw te installeren

je hebt als het goed is een cd bij je cardreader gekregen, doe deze erin, en installeer het programma.

Is de USB poort aan de achterkant wel aangesloten????

USB aansluiting? Drivers installeren?
Het zijn readers die zijn geintregeerd in mijn pc zeg maar. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Maar de readers zitten net zoals de cdromspelers in de pc verwerkt.

wat nu??

Ja je hebt voorin je pc een panel met gaten waarin je de kaarten kunt drukken.

die worden (meestal) met een usb kabel achterin de pc aangesloten. moet je even achter je pc kijken of daar een usb kabel uitkomt die niet is aangesloten.

Als dit het probleem niet verhelpt. dan heb je een cd erbijgekregen toen je de reader kocht

op die cd staat een programma die de drivers installeert voor de verschillende readers. dit programma uitvoeren, en ze worden opnieuw ingeladen

Indien je die cd niet hebt, moet je even vertellen welk merk en type het is, dan kun je op de website van de fabrikant alsnog de drivers downloaden

opgelost

Nou Alles wat Ron dus zei kwam mij niet bekend voor.

Maar het volgende gebeurde:

Het is OPGELOST!
Maar wat ik nou gedaan heb????
ik weet het niet

Ik ging de kast maar eens openen.
Kijken of ik daar iets kon zien.
Alles losgekoppeld. Alle kabels enzo
Maar ik kreeg die kast dus niet open omdat ik zo a-technisch ben. DUs ik maar weer alles aangesloten en toen deed alles het weer!

Misschien het proberen waard om alles er eens af te halen en weer aan te sluiten?

groetjes

Fijn dat het is opgelost .

Heb je toevallig je usb poorten gebruikt voor een mp3 player of digicamera en zomaar de usb stekker eruit getrokken zonder de hardware veilig te verwijderen door middel van je hardware icoontje rechts bij het klokje ?

Dan krijg je ook met dit probleem van doen , de oplossing is dan bij mijn: de pc uitschakelen de stroom er helemaal afzetten.

Aangezien je in de kast bent geweest en de stroom eraf heb gehad , zal dit voor jou ook de oplossing zijn geweest.

Roby

Heb je een medion pc?
Ik wel en het gebeurt dat alle kaartlezers wegvallen.
Dan moet ik pc afzetten.
Stroom volledig uitschakelen (kan achteraan).
10 keren op startknop drukken.
Stroom weer aanzetten.
Starten.
De kaartlezers zijn er terug.
Zo leerde ik het van de hulplijn.
Raar, waar waar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan