cardreader werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Als ik mijn geheugenkaart van mijn digitale camera in de card reader van mijn pc doe, werkt er niets. Ik heb dit al eens eerder gehad, heb toen een image restore gedaan en toen was alles weer ok.
Helaas is de laatste image gemaakt toen de cardreader niet meer werkte, dus een image restore is geen oplossing meer.
Kan ik nu misschien een externe cardreader kopen, en die verbinden met de pc via usb? Zou dat wel werken?
Of kan ik misschien op een andere manier mijn foto's naar de pc downloaden?

Bij voorbaat dank!

Ik heb een externe card reader van Apacer. Dit bevalt uitstekend je kunt diverse kaartjes erin stoppen en je plugged in een usb poort en klaar is kees. Ik heb totaal niets te hoeven installeren. Deze kost 12 euro bij Mycom.

Laatst bewerkt:
Ik heb dus een cardreader gekocht gisteren. merk Belkin.
Wanneer ik nu de card erin doe, krijg ik het bericht:
I (verwisselbare schijf) is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.
Wat betekent dit? En wat nu te doen???

Wat staat er in apperaatbeheer bij USB-controllers.
En welke windows heb je.
Als het goed is had hij aan moeten geven dat er nieuwe hardware is gevonden. Heb je er anders een cd-rom bij gehad om te installeren? Ik had deze bij de Apacer niet nodig. Rechtstreeks op een USB poort en hij gaf aan nieuwe hardware en ik kon gaan kiezen wat ik wilde zien. Heb je die fout ook als je alleen die cardreader op de USB poort zet. Of pas als het geheugenkaartje er in is.

Laatst bewerkt:
Humpe,

Hoe kom ik in apparaatbeheer?

Ik heb windows XP

Hij gaf inderdaad aan dat er nieuwe hardware gevonden was.De cd-rom had ik eerst geinstalleerd, zoals in de gebruiksaanwijziging was vermeld.

De fout is er niet als alleen de cardreader is aangesloten. De foutmelding komt pas als het geheugenkaartje erin is.

Naar start, dan naar configuratie en vervolgens naar systeem dan krijg je systeemeigenschappen. Dan kiezen voor hardware dan krijg je apparaatbeheer. Moest je die cd wel installeren. Ik heb het niet gedaan en ook niet hoeven doen, Verwijder alles anders eerst weer eens en zet hem dan gewoon in de usbpoort zonder installatie van de cdrom. Staat in apparaatbeheer een vraagteken dan kun je de cdrom erin doen en als je dit dan aantoetst het vraagteken of uitroepteken, krijgt dan een scherm van installeren kijken wat hij dan doet.

wow! wow! wow! :) :) :)
Ik heb de software verwijderd, even gewacht en de cardreader weer ingeplugd. En wat! Hij doet het!!!
Fantastisch. Ik ben hier heel blij mee!!! Had 2 sd kaartjes vol met foto's.
Hartstikke bedankt Humpe. :love: :thumb:

Fijn dat het gelukt is. Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan