• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Carpool - Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Beste mensen,

Wij zijn al een tijdje aan het carpoolen met 3 personen. Wij hadden bedacht dat het wel makkelijk was om om de week iemand anders te laten rijden.

Alleen nu krijgen we natuurlijk wel het probleem dat iemand soms vrij is, of langer wil werken, en dus niet mee gaat.

Heeft iemand een mooi Excel bestandje voor het carpoolen? Met een dropdownlist waarbij je elke dag de persoon die heeft gereden kunt selecteren? En dat het Excel bestand in een ander tabblad automatisch bijhoud wie nog voor wie moet rijden?

Alvast bedankt voor de moeite!!

Groeten,

Erik

In bijlage een opzet, met data validatie voor de personen, en een draaitabel voor de analyse.

Wigi

Bijlagen

Bedankt voor de moeite!!

Is het misschien ook mogelijk dat als Erik een week moet rijden, en er rijd iemand anders, dat dit in een tabel wordt weergegeven?

Zeg maar met de formule If (erik moet rijden, maar persoon 2 rijd) then....

Komt er in het tabelletje te staan dat erik nog 1 x moet rijden voor persoon 2..

Ik weet niet of dit mogelijk is?

Bijlagen

Een hele andere opzet maar er wordt nu aangegeven wie nog hoevaak moet rijden.
Het enige wat je hoeft aan te passen is de maand en het jaar in B2 en B3. De namen van de mensen met wie je carpoold in G2 t/m G4 en dan de weeknummers waarin de mensen zouden moeten rijden.
Aan de hand van wat er in E6 t/m E36 wordt ingevuld wordt er aangegeven wie nog hoevaak moet rijden.

Bijlagen

Nog even een aanpassing gedaan. Je kan nu op het eerste tabblad (Vrije dagen) de datum van de werkdagen waarop een ieder een vrije dag heeft, zoals koninginnedag e.d.
Dit werkt in de eerdere versie niet.

Groeten,
Martijn

Bijlagen

Nu een dan kan je met meerder mensen carpoolen. Dus met 2,3,4 of 5.
In H2 t/m H8 kan je de namen van de mensen die in die week moeten rijden neerzetten.
Dit wordt dan automatisch verwerkt in de kolom moet rijden.

Nu heb ik alleen niet wie hoe vaak heeft gereden. Daar wordt nog aan gewerkt.

Bijlagen

Helemaal geweldig!!

Alvast bedankt voor de moeite!!

Ziet er erg mooi uit!!

zonnetje_1.jpg

WOW!

Gaarne de vraag nog op opgelost zetten. (rechts onderaan de pagina)
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Mensen,

Ik had nog een vraagje over het mooie bestandje van 3 personen. Als ik een andere maand invul, en andere weeknummers bovenaan, dan krijg ik allemaal foutmeldingen. Hoe kan dit?

Alvast bedankt!!

wat voor foutmeldingen krijg je dan. Ik heb net het bestand van hier nog een keer gedownload en getest maar ik kom zo snel niks tegen.

Bedankt voor je snelle reactie :cool:

Als ik bijvoorbeeld de maand aanpas, (van 4 naar 5) krijg ik de foutmelding die ik heb toegevoegd in de bijlage. Weet je misschien wat ik fout doe??

Groeten,

Erik

Bijlagen

• carpool.gif
    carpool.gif
    21,4 KB · Weergaven: 166
Dan zijn waarschijnlijk niet alle functies inschakeld in je excel versie.
Kijk bij extra en dan invoegtoepassingen. Hier moet je alles aan vinken dan werkt het wel

Bijlagen

• invoegtoepassingen.jpg
    invoegtoepassingen.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 111
Superzz!!

Dan doet hij het inderdaad!! Waarom staan deze functies niet standaard aangevink?? Als ik deze functies aanvink, gaat Excel toch niet allemaal andere formules in andere bestanden aanpassen??

Ik kan anders natuurlijk ook ff de hele lijst voor dit jaar klaar maken, en dan de opties weer uit zetten :thumb:

Groeten!!

Erik

Ik had nog 1 vraagje;)

Wij rijden altijd dus met 3 personen samen.

Persoon 1 en 2 wonen bijna naast elkaar. Maar persoon 3 woont op de helft van de route. Wij halen haar altijd op. Als persoon 3 moet rijden, moet dus persoon 1 of 2 eerst naar persoon 3 rijden. Dit wisselen we ook af.

Als je dit nog zou kunnen inbouwen in dit mooie excel bestand, zou het helemaal geweldig zijn:thumb::thumb::thumb:

In iedergeval hartstikke bedankt tot nu toe!! Hier kunnen we wat mee!!:thumb::D

je moet een klein beetje extra invullen maar het staat er bij. In de kolommen J en L kan je bij persoon 1 of 2 het weeknummer invullen waarin hij of zij het eerste deel voor persoon 3 rijd.
Dit wordt dan in kolom E ingevuld.
Ik hoop dat dit is wat je wilde.

Bijlagen

Online variant carpool administratie

Hallo mede carpoolers,
Om het leven wat gemakkelijker te maken heb ik een online variant gemaakt om de gereden kilometers bij te houden.
De carpoolgroep is niet beperkt in aantal personen of het er nu 3 / 4 /5 of X varianten zijn.
Bekijk mijn site maar eens, ik bied de service gratis aan. (beta versie) De online administratie is te vinden op www.manneke.eu

Groeten,

Erik

Eenvoudige carpooladministratie

Beste,

Hierbij nog een online variant van een carpooladministratie.
Omschrijving op de www. iamedicalsystems.nl website
Videodemo

Wij, carpoolers vanuit het UMC St Radboud gebruiken deze nu ongeveer 1,5 jaar en het zorgt voor een stuk minder regelstress.
Ook kan het berekenen wie er aan de beurt is om te rijden wat in praktijk erg veel gebruikt wordt.
Het is gratis, dus het is de moeite waard om er eens mee te experimenteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan