Cars DVD ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cathy_85

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hoi,

ik heb net het spelletje "Cars" voor PC/MAC gekocht voor één van mijn neefjes en wou dit thuis op mijn laptop even spelen met hem. Ik kon het spel goed installeren, zonder enige problemen. Na de installatie klik ik op "Spelen" maar dan krijg ik een foutmelding. Zoiets als: "In het programma Cars.exe is een fout opgetreden en het moet afgesloten worden. Onze excuses voor dit ongemak". En daaronder dan het gebruikelijke "Rapport verzenden of nie verzenden".

Minimale systeemvereisten voor het spel zijn:
* Windows 2000/XP
* DirectX 9.0c (meegeleverd op de disc)
* 1,2 GHz Pentium III of gelijkwaardige AMD Athlon XP
* 256 MB RAM (512 voor multiplayer spellen)
* Met DirectX compatibele geluidskaart, 16-bits geluid
* GeForce 2 - ATI 7500 of beter met minstens 32 MB video-RAM
* 1,2 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* DVD-ROM
* Toetsenbord, muis

Mijn systeem (voor zover ik weet dan, want ik geef toe niet heel veel van computers af te weten):

* Windows XP
* 1,73 GHz Pentium M processor
* Kloksnelheid: 1,73 GHz, 504 MB
* 38,7 GB vrije ruimte op de harde schijf

Ik heb het spel al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, met hetzelfde resultaat. Zijn mijn systeemvereisten niet toereikend? Of weet iemand een andere oplossing voor het probleem?

wat voor videokaart zit er in je laptop?
en hoeveel geheugen heb je er in?

kijk eens bij configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-apparaatbeheer-beeldschermadapter.
daar staat je videokaart bij.
maar het kan ook makkelijker.
rechtermuis op bureaublad-eigenschappen-instellingen.onder beeldscherm.

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eens bij configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-apparaatbeheer-beeldschermadapter.
daar staat je videokaart bij.
maar het kan ook makkelijker.
rechtermuis op bureaublad-eigenschappen-instellingen.onder beeldscherm.

Mobile Intel(R) 915 GM/GMS, 910GML Express Chipset Family

Hopelijk vertelt dit je iets meer, want voor mij betekent het absoluut niets hehe.

Misschien kun je eens proberen te kijken of je het spel wel kunt spelen op je PC. Dit kun je doen door naar de specs van het spel te gaan, maar je kunt 't ook anders doen. Probeer het eens met de Windows XP Game Advisor . Post even aan ons door wat het programma precies aangeeft.

Misschien kun je eens proberen te kijken of je het spel wel kunt spelen op je PC. Dit kun je doen door naar de specs van het spel te gaan, maar je kunt 't ook anders doen. Probeer het eens met de Windows XP Game Advisor . Post even aan ons door wat het programma precies aangeeft.

Bedankt voor die link, echt wel handig. Ik heb een scan laten uitvoeren op mijn systeem, resultaten:

My System Specifications :

Processor :Intel Pentium M 1728MHz
Display: Card Intel(R) Mobile 915GM/GMS,910GML Express Family
Memory: 512MB
Operating System: Microsoft Windows XP
Free Disk Space 38.68GB
Display Card Memory: 64MB
Display Driver Version: 6.14.10.4291
DirectX Version: 9.0c
Optical Drive: DVD
Sound Card: SoundMAX HD Audio O

Er staat ook onder dat mijn systeem niet het beste maar ook niet het slechtste is om te gamen, staat ergens in de midden (nu ja, ik heb deze laptop dan ook niet gekocht om mee te gamen, maar toch). De meeste spelletjes die op die website vermeld staan schijnen compatibel te zijn met mijn systeem, dus ik zou het raar vinden als "Cars" nu niet gaat (het spelletje staat niet in de lijst op de site).

Als ik de DVD-Rom in het station stop start het hoofdmenu wel op. Dus dan kan je kiezen tussen spelen, verwijderen, bezoek de website, etc. Maar als ik op spelen klikt verschijnt een zandlopertje en na ongeveer 8 seconden krijg ik dan die foutmelding (zie eerste bericht).

Frappant; heb je verder alle onnodige achtergrond-taken uit staan? :)

Ja, ik heb alle programma's gesloten zodat het spel het enige zou zijn dat draait. Ik dacht eerst dat het aan de geluidskaart of zo lag, maar ja... En het blijft raar dat het hoofdmenu opstart, maar zodra je wil spelen gaat alles blijkbaar fout.

Grrr technologie is soms niet alles :p

heel jammer

met belangstelling heb ik alles hier boven gelezen maar helaas geen oplossing. op mijn desktop draait cars prima (is wel een zware machine) maar op de laptop gaat het mis. precies het probleem hier boven. ik hoop dat iemand toch een oplossing heeft??

My System Specifications
Processor Intel Pentium M 1397MHz
Display Card Generic VGA
Memory 512MB
Operating System Microsoft Windows XP
Free Disk Space 36.56GB
Display Card Memory 64MB
Display Driver Version 6.14.10.188
DirectX Version 9.0c
Optical Drive DVD
Sound Card Realtek AC97 Audio

eric

help

hallo ik heb hetzelfde probleem als cathy en weet er geen raad meer mee heb overal al gezocht nou moet hiet maar ff blijven kijken misschien is er iemand die er toch een oplossing voor heeft help

Nou, blijkbaar was ik dus niet de enige met dit probleem hehe.

Ondertussen had ik aan mijn broer gevraagd het spel om te ruilen en eens te proberen met een nieuwe DVD ROM. Hij werkt namelijk in de winkel waar ik het spelletje gekocht heb, dus dat was geen probleem. Maar helaas, hetzelfde verscheen telkens weer. Het lag dus niet aan die bepaalde DVD ROM maar misschien toch aan mijn systeem? Ik weet het nog steeds niet, maar het spel zullen we wel nooit kunnen spelen denk ik.

cars

halo nou ik heb inmiddels een beetje rond gekekn en hij werkt maar op 2 videokaarten en die staan in de read me van cars dat is de ati en de nvidia videokaart dus als je een andere heb dan werkt die niet maar kreeg vanmiddag te horen dat je het ook eens kan proberen met een 3d bestand maar dat heb ik nog niet geprobeert maar zal toch iets op moeten vinden want mijn zoontje is er helemaal sneu onder dus misschien komt er nog een oplossing groetjes hennie:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan