cartridge niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In een HP PSC 1610 van een familielid zit een cartridge (wel het juiste type cartridge voor deze printer), maar het lukt me niet deze te verwijderen.
De printer print namelijk niet en dat wilde ik graag nakijken. Het bevat nu de cartridges van HP nr. 338 en 348.
Zijn er nog trucs om de cartridge te verwijderen?

Klep opendoen als hij aanstaat zou de loper met de patronen in de juiste positie moeten zetten, dat doet hij niet?

De houder met de patronen komt netjes naar de rechterzijde als ik de printer open, de ene cartridge kan ik gewoon verwijderen, maar de andere kan ik wel bewegen, maar er niet uit krijgen.

Wat is er gebeurt. Normaal moet dat nooit een probleem zijn. Zet wel de stroom eraf als je iets wilt proberen. Als dat ding plotseling terugklapt zit je met je dikke vingers er tussen. En dan weet je het wel he. Geen geweld gebruiken. Rustig blijven. :o

Wat er gebeurt is, weet ik niet. Ik zag de printer zaterdag voor het eerst, en mij werd gevraagd wat er aan de hand is dat deze niet kan printen....

Dus de link met die printer werkt niet, toch vreemd.

Ik kan het moeilijk beoordelen natuurlijk hoe het een en ander in elkaar zit. Maar is misschien het druk klepje afgebroken. Anders pak een een combinatietang. Maar doe er weel een klein doekje in of omheen anders beschadig je de hele rommel. Wrik dat ding dan eens los en of een beetje op en neer. Of een schroevendraaier maar bescherm die schroevendraaier ook met een klein doekje en probeer hem er eens uit te wippen. :shocked: Pas op dat je er omheen niets beschadigd.

Wel eigen risico he, Advies is dit te doen: Even naar een winkel voordat je er aan begint. Is dat ding nieuw vanuit de winkel, garantie nog dan gebruik van maken.
enz enz bla bla bla.:(

Bovenaan zit de borging d.m.v. 2 nokken aan de ondezijde van de vergrendeling die voor de 2 nokken aan de bovenachterzijde van de cardridge klikken, die borging aan de voorzijde omhoog drukken zou moeten werken, normaal zou je die naar achteren moeten drukken voor hetzelfde resultaat maar dat werkt schijn/blijkbaar niet.
Miss dat de cardridge er scheef inzit en dan heb je wel wat meer kracht nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan