cartridge over datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Halle Helpers,

ben in bezit van een HP 5180 all in one, en gebruik deze prive, dus geen dagelijks gebruik, nu geeft printer regelmatig dus aan dat er een cartridge over de datum is, kan ik ergens dit uitschakelen, is gewoon zeer irritant . Bij aankoop werd hier niets over verteld, en ook in de handleiding word niet gesproken over een houdbaarheids datum van cartridge's.

Ik zorg altijd wel dat er een cartridge voorradig is, want je zal precies zien als ik in een weekend foto's wil afdrukken dat er een cartridge leeg valt.

Hopende op een oplossing zodat ik zonder irritatie kan gaan printen.?

mvrg Kees

Afhankelijk welk gebruik je ervan maakt:
Probeer eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Kijk of je een service(s) tegenkomt die he(e)t(en):
HP Status Server - hp print monitor server
Net Driver HPZ12 - hp print monitor server
Pml Driver HPZ12 - hp print monitor server

Rechtsklik erop en kies Stop. Dubbelklik erop en noteer eerst even op welk opstarttype ze NU staan en zet het opstarttype daarna op Uitgeschakeld.

Kijk of het probleem wegblijft.

PS: Het kan zijn dat je dan in het centrale HP applicatie een melding ziet staan dat de status niet opgehaald kan worden of alsof hij een storing zou hebben. Echter, mijn ervaring is dat scannen en printen dan nog gewoon werkt.
PS2: Het kan zijn dat je dan (bijv.) geen waarschuwing meer krijgt over lege cartridges, maar (als ik me goed herinner) kun je de status daarvan wel ergens anders ophalen, mogelijk op de printer zelf etc.

Mocht je het (tijdelijk of permanent) terug moeten draaien, zet de opstarttypes weer terug op waar ze stonden en herstart daarna je pc. Je zou dan alles weer hersteld moeten hebben.

Tijs.

Re:

staan beide al op stop, althans deze zijn lichtgrijs, want start staat VET.

Dan heb ik geen tips meer. Jammer dat het geen oplossing is gebleken.

Hopelijk reageert er nog iemand anders. :)

Tijs.

Hallo

Betrokken printer ken ik niet , maar wat je wel zou kunnnen proberen :

Geef de printer een reset ... de toetsencombinatie weet ik niet , zelf eens opzoeken.

Of ....

Indien je geluk hebt , wordt het geheugen gevoed door een batterijtje (cr 2032 o.i.d.)

Batterijtje gedurende enige tijd verwijderen. (toestel dient dan uiteraard te worden geopend)

Mocht de printer de cartridges nrs echter bijhouden in r.o.m. i.p.v. r.a.m. , zal dit truukje uiteraard niet werken.

Hopelijk ben je iets met deze info.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan