cartridge werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

vunjo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn HP 840c een nieuwe orginele cartridge gekocht, deze vervangen met de oude, maar de printer zelf blijft aangeven dat de inkt op is en doet niks. Heeft iemand enig idee of kan ik hem beter wegbrengen naar een reparateur

Met vriendelijke groet

Robert

verwijder eens de printer drivers en dan weer installeren dat helpt vaak

Dit zegt HP er zelf over

ISSUE: Error messages that the ink cartridge is low is received when cartridge is not empty or is brand new.

SOLUTION: Check to be sure that one or both of the pens are not low. If both pens are full or new, the following is a reported workaround for the issue:

Turn on the printer.
Open the top cover and check the location of the ink cartridges.
If cartridge location indicates that the cartridge is low:
Unplug the power and the USB cables with the top cover open.
Remove the ink cartridges. Close the top cover.
Wait one to two minutes to plug the power cable back in only.
Turn on the printer.
Open the top cover and reinstall the ink cartridges.
Close the top cover and wait until the printer is silent.
Lift the top cover and check that ink cartridges indicate full (happy face).
Connect the USB connection directly from the printer to the computer and try printing.
If the pen issue is not solved with the above steps, replace pen or pens. If both pens have been replaced and the issue persists, the printer may need service.

Ik heb geprobeert wat HP er zelf van zegt. Dat was geen succes. Deze oplossing heeft volgens mij geen betrekking op mijn type printer, gezien ik geen happy faces en geen pennenkan vinden aan de binnenzijde van mijn printer of op de cartridge. Ook drivers opnieuw installeren is geen oplossing omdat het indicatie ledje wat aangeeft dat de inkt op is blijft knipperen ook als de usb stekker eruit is.

Is er nog iets dat ik kan proberen?

Geplaatst door vunjo

Ik heb voor mijn HP 840c een nieuwe orginele cartridge gekocht, deze vervangen met de oude, maar de printer zelf blijft aangeven dat de inkt op is en doet niks.

Het lijkt erop dat de patroon defect is, dit komt niet echt vaak voor. Maar ooit met een HP printer nieuw uit doos gehad, daar gaf deze patroon ook de melding ik ben leeg. Alleen moest de complete printer, naar de leverancier. Daar deze het niet wilde geloven, maar ook niet anders kon constateren.

En in het meest erge geval, is er een verkeerde patroon meegegeven. Die net zo groot is maar net een andere type

Ik ben er achter wat het is. Niet alleen mijn zwartpatroon was leeg maar daarbij was de kleuren patroon over de datum. Had ik nog nooit van gehoord, dat daar een houbaarheidsdatum op zit. Na deze ook vervangen te hebben was het probleem opgelost.
Een stomme onwetendheid.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan