cartridge zwart print grijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

stillious

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
heey,

ik heb bij een bedrijfje de zwarte cartridge laten bijvullen, de vrouw had hem bijgevuld en liet me zien dat hij gewoon zwart was( ze ging ermee over papier). Nu heb ik hem thuis weer in de printer gedaan en nu print hij alles wat zwart hoort te zijn als grijs:confused:

ze zei erbij dat we de cartridge eigenlijk niet helemaal leeg moeten laten lopen als we hem gaan bijvullen, maar ze heeft wel laten zien dat er zwarte inkt in zat.

heeft iemand een idee hoe dit kan?

alvast bedankt!

Geen idee van het type printkop dat in jouw machine zit, maar jouw "klacht" doet mij sterk denken aan het momenteel helemaal niet werken van de "kleur" zwart. Ik heb eerder het vermoeden dat de printer (omdát zwart niet werkt) middels het mengen van groen / blauw en eventueel rood, zijn uiterste best voor je doet om zwart te simuleren wat, gezien je vraag, redelijk lukt.

Laatst bewerkt:
mmm das wel raar, want eerst deed hij het wel, ik heb heb eens proberen te printen toen de zwarte cartridge eruit lag, gewoon met groen, toen printe hij niet omdat hij zag dat er een cartridge ontbrak. misschien heeft hij niet "gemerkt"dat de zwarte catridge er weer in zit ofzo:(
ik heb een hp deskjet 940c, en het gaat om een zwarte hp cartridg(nr15)

ik hoop dat iemand me verder kan helpen:(

Wat dacht je van de meest logische oorzaak: dat er waarschijnlijk mattezwart of grijze inkt erin zit, want die bestaat ook. Uiterlijk ziet die eruit als pikzwarte inkt. In hoge concentraties (bijvoorbeeld met een wattenstaafje gedoopt en dat over papier gestreken) ziet die op papier inderdaad zeer zwart uit. Totdat die met een cartridge op papier wordt gespoten.

Andere oorzaak: de gebruikte navulinkt heeft gereageerd met de bestaande inkt met uitvlokking tot gevolg, waardoor de zwartdichtheid is afgenomen.

Bij wordt automatisch de zwarte patroon gebruikt als je kiest voor zwart afdrukken op gewoon papier, dus dat mengen van de 3 kleuren is niet mogelijk.

hmm das wel lekker professioneel dan:p
njah volgende keer maar een andere zaak bezoeken.
bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan