cartridges

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Is er iemand die ervaring heeft met het vlg. Een printer die een poos weinig is gebruikt en ook nog in een stoffige ruimte heeft gestaan. (Lexmark 1020 inkjet )
Deze printer is nog ongeveer 3/4 vol, maar de gaatjes zitten waarschijnlijk dicht.
Is er een mogelijkheid dit weer schoon en werkend te krijgen?
En wie heeft er ervaring met het zelf vullen van inktcartridges, waar moet je op letten en wat is het beste om aan te schaffen. (epson stylus photo 750).
Heb dit zelf nog nooit gedaan.

Je kan proberen de spuitmondjes met een met water vochtig gemaakt niet pluizig doekje schhon te maken. Ook zitten er bij je printer software vaak mogelijkheden om de carteidges te reinigen.

Navullen vind ik maar een kliederboel. Op zich is het echter niet moeilijk. Bij iedere navulset zit een gebruiksaanwijzing. Je moet natuurlijk wel een niet defecte cartridge hebben.

Lexmark is een moeilijke printer om bij te vullen , hier zit schijnbaar een chip op die je op een of andere manier moet resetten.

Spuitmondjes die dicht zitten maak ik als volgt schoon, zet de cartridge op een vochtige tissue en laat hem hier een paar uur op staan doe hem daarna in de printer en gebruik de printsoftware om de cardridge te reinigen.

Wat betreft een epson printer hier kan ik niets over zeggen alleen dat ik binnenkort de epson C82 of C84 wil aanschaffen.
De epson kan je heel goed bijvullen.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Lexmark is een moeilijke printer om bij te vullen , hier zit schijnbaar een chip op die je op een of andere manier moet resetten.

Bij mijn Lexmark printer (Z43) is het geen enkel probleem hoor, ik hoef ook geen chip te resetten. Ik vul mijn zwarte cartridge bij met navulsetjes van het vage merk Fullmark (voor belachelijk weinig geld te koop bij de kantoorboekhandel bij mij om de hoek) en mijn kleurencartridge met een setje van DataBecker (online te bestellen). Werkt perfect, uitstekende printkwaliteit, totaal geen geklieder.

Geplaatst door buffy

Bij mijn Lexmark printer (Z43) is het geen enkel probleem hoor, ik hoef ook geen chip te resetten. Ik vul mijn zwarte cartridge bij met navulsetjes van het vage merk Fullmark (voor belachelijk weinig geld te koop bij de kantoorboekhandel bij mij om de hoek) en mijn kleurencartridge met een setje van DataBecker (online te bestellen). Werkt perfect, uitstekende printkwaliteit, totaal geen geklieder.

Helemaal mee eens. Na een keertje of 6, is de cardridge wel aan vervanging toe.

Greetz Patrick

Bedankt voor jullie reactie`s, ik ga het zeker uitproberen.
Wat het bijvullen betreft, ik wacht met aanschaf even op de hcc beurs eind november. Zal daar een probeerset aanschaffen, ik zal daar zeker van jullie adviezen / merken etc. gebruik houden.
gr. Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan