Case fans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellso

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Berichten
67
Hallo,

Ik heb een computer met een stock cooler op de processor en 2 case fans (voor en achter).
Ik kan geen processor cooler vervangen dus dacht ik eraan om 3 extra case fans te halen + een fan controller.
Alleen nu is mijn vraag welke coolers?
Ik heb zelf 1 van deze in de achterkant http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Koeling&l2=Behuizing&l3=Standaard
Hij maakt wel wat geluid maar is niet al te duur.
Nu wil ik weten of er betere coolers zijn die niet al te duur zijn. (het liefst van www.alternate.nl of www.informatique.nl )

Alvast bedankt :)
 
eerste vraag die in me opkomt: waarom kun je geen CPUcooler vervangen..
Ik zie dat je bestaande fan (achterkant) voor veel luchtverplaatsing zorgt, heb je warmte problemen?

Betere coolers zijn er altijd, wat noem je noet te duur?
Waar moet je cooler aan voldoen?

EDIT: Waarin moet je cooler beter zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet heel goed met computers en kan zelf geen processor koeler vervangen.
En ik heb nu geen warmte probleem tot het weer zomer word. dan draait mijn processor koeler rond de 6000 rpm en maakt hij veel geluid.
Ik wil weten of er koelers zijn die beter zijn dan die CM sickleflow kwa geluid met wel een goede airflow.
 
Ik zag dat met een processor koeler van Coolermaster je de bracket van de achterkant van het moederbord niet weg hoefde te halen.
Is dat met alle coolers zo? Anders kan ik het wel instaleren want dan hoef ik mijn moederboord niet uit de computer te halen.
 
Een goede koeling begint al bij je processorkoeler, als die al niet (meer) goed is, blijf je aan het lappen, en blijf je de 'herrie' houden van je CPUkoeler.
Aan welke fan-afmetingen had je gedacht? of wil je de CM vervangen ..
In dat geval zou deze wellicht een betere zijn:http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Koelers/Arctic/F12/348414/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Behuizing&l3=Standaard
Of deze, maar is wel flink duurder: http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Koelers/Noctua/NF-S12B_FLX/341808/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Behuizing&l3=Standaard

EDIT: Welke processor heb je nu?
 
Ik heb 3 plekken voor 120mm fans (2 boven 1 aan de zijkant) en ik dacht dat ik met 3 extra koelers mijn pc wel koeler zou houden en mijn processor koeler dan niet zo hard zou moeten werken.
Ik wou deze 3 fans dan op een fancontroller aansluiten omdat ik geen aansluitingen over heb op mijn moederbord.
 
Mijn max budget voor koelers + controller is 60+- en ik kan geen andere cpu koeler instaleren en ken ook niemand die daarbij kan helpen.
 
Ik heb de stock cooler van AMD voor de Phenom 955 BE. he werkt gewoon goed en houd hem koel alleen als het zo warm is in de zomer draait hij nogal hard.
 
Tsja, dan word het niet anders dan wat ik je in post #7 aangaf ..
Veel succes ermee!
 
Ik kan je daar geen antwoord op geven helaas, wellicht een zoektocht vai het WWW ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan