Case nummer aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnix1976

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2021
Beste Programmeurs,

Ik ben al even bezig om onderstaande voor elkaar te krijgen, maar loop steeds tegen problemen aan.
Wie kan voor mij onderstaand bestand aanpassen?
De ID nummering moet starten bij 100.000
Ik wilde eigenlijk een casenummer met BBV100000, maar lees dat dit niet mogelijk is.
Maar wie kan mij met dit voorbeeld op weg helpen?
Ik pas later de andere opties aan, maar die nummering wil maar niet lukken op een of andere manier.
Het is een voorbeeld bestand van Microsoft zelf die wij goed kunnen gebruiken in de huidige vorm en met enige spoed moeten stoppen met Excel als logging.

Alvast bedankt!

Bijlagen

De ID nummering moet starten bij 100.000. Ik wilde eigenlijk een casenummer met BBV100000, maar lees dat dit niet mogelijk is.
Ik weet niet wát je gelezen hebt, of waar, maar ik zou niet alles geloven wat je leest dan. Of meerdere bronnen raadplegen, liefst die elkaar tegenspreken :).

Ik heb je db nog niet gezien, maar ik vermoed dat je een Autonummerveld hebt gebruikt. Dat begint standaard met 1, niet met een door jou in te stellen nummer. Maar het kán wel: je kunt 1 record importeren in je tabel met een nummer veld waarin je de waarde 99.999 in hebt gevuld. In je tabel met Autonummerveld krijg je dan de volgende keer het nummer 100000. Het toegevoegde record kun je dan weer verwijderen.
De tekst “BBV” kan niet als waarde worden opgeslagen, maar kun je wel in de weergave van het veld krijgen door de tekst toe te voegen aan de Notatie van het veld. Als dat voldoende is, zou ik het op die manier oplossen. Is de tekst variabel, dan werkt dat natuurlijk niet. Maar dan kun je makkelijk een functie maken die het gewenste format genereert. En met zo’n functie is het starten met een bepaald nummer ook gelijk opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan