Case zoemend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Hallo hallo,

Ik zit met een klein probleempje die ikzelf tot nu toe niet heb kunnen oplossen. Het zit als volgt: Ik heb een HAF 912 als case, met daarin 1x 200mm fan, 3x 120mm fan, een FX8350 cpu, HD7870 2gb gpu, 2 hdd's van 1TB each en 16 gb ram. De pc is zo'n 3 jaar oud, maar grotendeels stofvrij (maak hem regelmatig schoon om de temperatuur laag te houden) Nu merk ik dat de pc op willekeurige momenten spontaan begint te zoemen. Het is niet een constant gezoem zoals een fan dit doet, maar het is een aan/uit gezoem.

Ik stoor mij er ontzettend aan, vooral omdat het vrij hard doorgaat (kan het tijdens een game/film met headset op nog horen) en heb al verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen. Zo heb ik alles goed schoongemaakt, de fans stuk voor stuk gecheckt (telkens eentje uitzetten), de hdd's gecheckt en alle schroefjes aangedraaid. Als ik dichtbij de case ga zitten, komt het geluid ergens uit het midden, rondom de cpu/gpu/moederkaart, dus ben wel vrij zeker dat het niet mijn voedig/hdd of fans zijn..

Weet iemand wat dit vervelende gezoem is en wat de oplossing mogelijk kan zijn?

grtz,

ThatDutchIdiot

Goedemorgen,

Je zou haast denken na je bericht gelezen te hebben dat je het bij de processorkoeler moet zoeken welke koeler heb je?

Kan ook een onderdeel op de videokaart zijn.
Maakt hij het geluid ook als die eruit is?

Goedemorgen,

Je zou haast denken na je bericht gelezen te hebben dat je het bij de processorkoeler moet zoeken welke koeler heb je?

Heb gewoon een standaard AMD FX8350, weet verder niet wat de koeler daar van is. Als het dat kan zijn, wat kan daar dan mis mee zijn? Defect of toe aan een grondige schoonmaak?

Kan ook een onderdeel op de videokaart zijn.
Maakt hij het geluid ook als die eruit is?

Die heb ik nog niet geprobeerd, ik ga morgen eens kijken of ik deze losgekoppeld kan krijgen en of het gezoem daarmee verdwijnt.

Afgelopen week deed ie het een tijd weer niet, nu net begon ie weer te zoemen. Heb er een stukkie karton onder één kant gelegd en nu issie weer stil. Vreemd :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan