Casefan niet controleerbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,
Ik heb de koeling en airflow van heel mijn pc gewijzigd. Ik heb een nieuwe cpu koeler (zie vorige topic) en ook een case fan van 120mm
120_3.JPG

Maar daar is een probleem mee.. Het werkt perfect, maar hij staat altijd op het maximum, en dat wil ik niet.
Ik kan de fan niet controleren met: Speedfan,HWmonitor,Easytune. Dus ik denk dat het probleem niet softwarematig ligt.
De fan draait constant op 1800 RPM en als ik de PWM wijzig tot zelfs 0 dan draait hij nog altijd even snel.

In mijn bios staan er geen instellingen over fan control. (Mijn moederbord is een GA-8I915P Dual Graphics indien dit nodig is)

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn? Eventueel hoe ik hem aan/uit kan zetten?

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
heeft de fan 3 aansluitingen??
zo niet dan is ie niet geschikt om te regelen

ik zie nu dat hij 3 draden heeft ,heb je hem wel op de goeie plaats op moeder board aangesloten staan?

zwart en rood zijn de stroom draden geel is de regelaar

Laatst bewerkt:
Ik heb hem op 2 aansluitingen getest. Eerst op de PWR FAN (Omdat ik dacht dat dat de enige 3pin fan header was die vrij was)
en dan nu op de juiste SYS FAN. Volgens de site van speedfan heeft mijn moederbord support om de pwm van fans te controlleren: http://www.almico.com/forummotherboards.php?man=264
En dat is ook zo, want ik kan de pwm van de cpu fan wijzigen. Maar die van de sysfan niet.

gr,
Maxim

En moet je, als je deze fan wilt behouden, een regelaar er tussen zetten ... (of een simpel blokje dat ie constant op lagere snelheid draait)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan