casefan testen dell latitude c600

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Sinds een week hoor ik de casefan van mijn laptop niet meer opspringen, en toch is de laptop gloeiend heet.

Weet er iemand een progje om de ventilator te testen ?

Speedfan heb ik al getest maar die ziet geen enkele fan zitten.

Geplaatst door karine
Speedfan heb ik al getest maar die ziet geen enkele fan zitten.
Als Speedfan niets vindt, ben ik bang dat Everest(zie link Gekky29) ook niets vindt. Heb je de laptop al eens voorzichtig open gemaakt om te kijken of er niet te veel stof in die fan zit?

Het kan natuurlijk ook dat de fan gewoon stuk is en vervangen moet worden. Zeker als het de fan van de processor is, zou ik dat maar snel doen.

Het gaat niet om de fan van de processor.

Als hij stuk is zal everest deze ook niet kunnen vinden zeker ?

Geplaatst door karine
Het gaat niet om de fan van de processor.
Een laptop met een Casefan, daar heb ik eerlijk gezegt nog niet van gehoord. Voor zover ik weet heeft een laptop een processor fan en waarschijnlijk een videokaart fan.

Ik weet het ook niet zeker.Ik zie hem aan de onderkant zitten.

Na twee uur in werking is de hard disk 50C en de processor 71C.

Die hardeschijf is eigenlijk geen probleem. Als de temperatuur van de processor klopt, dan is deze toch wel vrij warm.
Gezien je vraag in een nieuw geplaatste topic. staat er in de handleiding niet hoe je de laptop open kunt maken?

Hoi,

T'is wat ......
Heb zelf een Compaq notebook gehad.
Werd ook errug heet ..... zo af en toe.
Maar het fannetje maakte gelukkig zoveel herrie, dat ik dacht: 'Ze koelt wel weer af.....'

Wél, en dit is belangrijk, heb ik een paar keer een recovery uitgevoerd, waarbij mij bleek dat de controle op de temperatuur niet meer werkte. En dus ook de ventilator na verloop van tijd niet aansloeg.

Bleek, dat er extra software moest worden geïnstalleerd om e.e.a. wel weer te laten werken!

Misschien is dit bij jou ook het geval?

En je kunt je probleem natuurlijk ook bij Dell droppen .....

Laatst bewerkt:
Plots doet hij het weer.

Wel is mijn harde schijf nu stuk.

Probleem opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan