CaseFan

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo

ik heb vandaag een 120x120mm case fan in me pc gebouwd maar nu wil ik hem zelf kunen instellen hoeveel RMP hij heeft ik heb het programma SpeedFan gedownload daar staat hij wel ik maar ik kan hem niet veranderen ik de bios staat hij er niet bij wat moet ik nu doe om deze Fan zelf te kunnen bedienen

B.v.D

Niksen

Heb je hem rechtstreek op je moederbord aangesloten, of via een 12V stekkertje?

In beide gevallen is het mogelijk dat het gewoon niet kan. Normaal zou het wel moeten kunnen als je hem rechtstreeks op het moederbord aansluit, maar bij mij lukt dat niet. :confused:

Ik ga nog maar eens knutselen met die draadjes denk ik, want volgens mij zit dat niet helemaal lekker. Ik ga hem denk gewoon op een potmetertje aansluiten en dan op een 12V stekkertje.

//edit: Onee, tuurlijk niet, ik heb gewoon een 12V stekkertje waar Fan-only aan zit. Sluit ik hem daar op, maarja boeie. :p

Geplaatst door T._de_vries
Heb je hem rechtstreek op je moederbord aangesloten, of via een 12V stekkertje?

In beide gevallen is het mogelijk dat het gewoon niet kan. Normaal zou het wel moeten kunnen als je hem rechtstreeks op het moederbord aansluit, maar bij mij lukt dat niet. :confused:

Ik ga nog maar eens knutselen met die draadjes denk ik, want volgens mij zit dat niet helemaal lekker. Ik ga hem denk gewoon op een potmetertje aansluiten en dan op een 12V stekkertje.

//edit: Onee, tuurlijk niet, ik heb gewoon een 12V stekkertje waar Fan-only aan zit. Sluit ik hem daar op, maarja boeie. :p

ik heb hem op het moederbord aangesloten op het stekkerje waar de case fan moet dus dat moet goed zijn denk...

Mja, dat is vervelend dan. Dat heb ik ook, maar ik heb gehoord dat het met een BIOS flash is opgelost. :confused: Maarja.. daar heb ik dan geen zin in...

BIOS flash

een BIOS flash ???...wat is dat dan???

BIOS (Basic input/ output system) regelt de basisdingen van je hardware. Met name moederbord en de aansturing van hardware wordt geregeld.

Met een update van het bios zijn de dingen weer upgedate en gefixt. Ik durf niet te garranderen dat het werkt, maar meestal bevatten BIOS updates wel handige fixes, maar het is redelijk riskant om te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan