casema en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

budah

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Hoi ,

Ik heb vanmiddag een router gekocht een sweex breedband router heb hier dus casema maar nu kan ik dus geen verbinding krijgen werk met win 2000 alles op automatisch gezet maar geen internet ??? Alle lampjes branden op de router hij ziet dus de desktop en de laptop WAN lampje brand ook. Heb ook alle andere firewalls uitgezet maar kan het net niet op wat doe ik verkeerd ??

Budah

Gegevens van je casema wel in de router in gevoerd?
Want anders zal die het nooit doen.

hoi bedankt voor reageren

Er zit een cd rom bij en daar zit alleen een progje op die FIRMWARE UPGRADE UTILITY heet ik voer daar mijn ip nummer in maar verder niks????
Geen internet dus haal ik de router er tussenuit dan kan ik gewoon het net op zoals je merkt ??? In de winkel zeiden ze aansluiten en draaien maar nou ik ben al een paar uur bezig zal wel aan mij liggen !!!!!!!!!

Wat SJJ bedoelt is of je wel je router hebt geconfigureerd?

Bij nieuwe routers moet je altijd eerst via een web-menu (Vaak is dat http://192.168.1.1) de gegevens van je internetverbinding invullen. Gegevens zoals je gebruikersnaam en wachtwoord.

Hoi, ik moet dat inderdaad doen op http//192.168.123.254 maar die link loopt dood ik kom er niet op en wat jij mij geeft ook niet ?????

Ik zou voor de zekerheid even de router resetten zodat alle fabrieksinstellingen weer van toepassing zijn.

Dan zou je moeten kunnen inloggen via een IP (Kijk anders de handleiding even door naar een installatie sectie) met een wachtwoord en gebruikersnaam (staat ook in de handleiding). Van hieruit kun je nu je instellingen invullen en opslaan.

En ik zou niet veel meer geloven van die verkopers, routers zijn nooit "aansluiten en draaien". Het is onmogelijk dat alle internetinstellingen die voor jou van toepassing zijn meteen bij aanschaf zijn ingeprogrammeerd...

hoi Tha Devil

Ik ben nu op de site en heb de handleiding uitgedraaid ik moet nu ff kijken naar de instellinegen van het ip adres ga het ff proberen ik houd je op de hoogte

Nee ik geloof geen enkele verkoper meer aan dit forum heb ik veel meer :):):)

nou na weer een zonnige middag te hebben verspeelt doet de router het nog steeds niet het was zelfs zo erg dat niks meer reageerde en heb ik windows 2000 helemaal opnieuw er op moeten zetten.
Ik heb hiervoor adsl gehad en dat was router eraan hangen en draaien maar wat een gedoe met dat breedband ik weet het niet meer morgen maar terug naar de winkel en dan maar geen router denk ik is het verstandigste voor mij en mijn gezondheid...............

Het lijkt mij zo te zijn dat je het modem op de router moet aansluiten, heb je dit ook wel gedaan? Zo ja, zit hij ook wel in de juist poort?

Iets dat je ook zou kunnen overwegen is een andere computer er op aansluiten om te kijken of daarmee het probleem nog steeds bestaat.

Zou je ook de volledige product naam van je router willen posten? Dan kunnen wij ook wat informatie opzoeken.

Hoi,

Nou daar gaat ie; ik heb hem idd aan gesloten op mijn laptop en op mijn desktop beiden draaien op win 2000 ook afzonderlijk werkt het niet, dus alleen 1 pc. Ik heb wel internet als ik de router er tussen uitlaat op beide pc´s . De modem is dus goed lijkt mij en staat goed ingesteld. Kabel die in een pc gaat LAN gaat in de router (WAN) en de pc en de laptop in de poorten, alle lampjes branden ook na resetten. Rouetr is een sweex broadband router type RO001denk ik want er staat geen type aanduiding op maar op het stickertje staat RO001 en een serienummer 6m06206603 en een MAC nummer 00-50-18-4a-8f-f9. Ik had nog bewust gezegt in de winkel dat ik casema heb en ze zeiden dat deze router er goed voor was.

Bedankt voor jullie mee denken in iedergeval hier op dit forum

Op dat nummer vindt ik weinig over sweex, zit hij wellicht hier bij?

[Verwijder het MAC-nummer maar, die is niet nodig en sommige mensen kunnen hier iets mee]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan